גם גרנית הכרמל מתכוננת לעדכון המדדים בבורסה: גייסה 70 מיליון שקל במניות

החברה הנפיקה כ-4.7% מהון המניות שלה למוסדיים על מנת ששיעור אחזקות הציבור במניה יגיע ל-25% לפחות

אחרי דיסקונט השקעות של IDB , גם חברת ההשקעות גרנית הכרמל , שבשליטת עזריאלי, ביצעה גיוס בבורסה על מנת לעמוד בתנאים המחייבים כדי שמניית החברה תוכל להמשיך ולהימנות על מדד ת"א-100 בבורסה. החברה הנפיקה מניות בשיעור של כ-4.75% מההון המונפק שלה (לאחר ההנפקה), תמורתו גייסה כ-70 מיליון שקל.

אחת לחצי שנה מתעדכנים מדדי המניות בבורסה באחד-העם, ועל המניות להמשיך ולעמוד בתנאי הסחירות כדי להמשיך ולהיכלל בהם. במקרה שלנו, על גרנית הכרמל להציג אחזקות של הציבור בשיעור של 25% לפחות. ההנפקה, שבוצעה באמצעות לידר שוקי-הון יועדה לגופים מוסדיים, והמניות המונפקות תהיינה חסומות למסחר לתקופה של חצי שנה.

מלבד העובדה שהנפקת מניות אלה מביאה את אחזקות הציבור בגרנית הכרמל מעבר לשיעור הנדרש, תשפר תמורת ההנפקה את בסיס ההון, ותשמש להרחבת פעילותה העסקית. נזכיר, כי מעבר ליוקרה הכרוכה בהימנות על מדד המניות, תעודת סל וקרנות אינדקס ואחרות רבות עוקבים מוגדרות כעוקבות אחר המדד, דבר המחייב אותן לרכוש את המנייה ולפיכך להגדיל את הסחירות בה.

גרנית הכרמל גייסה כ-7 מיליון מניות בערך נקוב של שקל אחד שמהווים כ-4.67% בדילול מלא. שער מניית גרנית הכרמל בנעילת המסחר טרם ההנפקה עמד על 10.4 שקלים, כך שמחיר המנייה בהנפקה, 10.03 שקלים, היה נמוך בכ-3.6%.

גרנית