פשרה: משרד הביטחון ישלם לעיריית ת"א 4 מיליון שקל על דו"חות חנייה של רכבי צה"ל

משרד הביטחון יעביר את קנסות דו"חות החנייה אחת לרבעון, בניכוי 30% מסכום הקנס

משרד הביטחון ישלם לעיריית ת"א סכום של 4 מיליון שקל עבור הקנסות שהוטלו על כלי רכב של צה"ל אשר קיבלו דו"חות חניה. כך עולה מהסכם פשרה שגובש אמש (ד') בבג"ץ בדיון בעתירה שהגישה עיריית ת"א כנגד משרד הביטחון, צה"ל ואחרים. בעתירה ביקשה עיריית ת"א להורות למשרד הביטחון וצה"ל לשלם להם למעלה מ-25 מיליון שקל עבור דו"חות החניה שצברו שני הגופים במהלך השנים האחרונות.

עיריית ת"א טענה באמצעות עוה"ד אילן שרקון ויסמין קשת, כי רכבים שבבעלות משרד הביטחון וצה"ל נוהגים להחנות את מכוניותיהם בעיר תוך הפרת חוקי החניה וכאשר נשלחות הודעות תשלום קנס עבור אותן עבירות נמנעים משרדי הממשלה מלהתייחס אליהם. כך צברו שני הגופים דו"חות בסכום העולה על 25 מיליון שקל עבור קנסות שלא שולמו.

בשנת 2002 נערך בין הצדדים דיון בנושא והצדדים הגיעו להסכם ביחס לחניות של רכבים צבאיים בשעות מסוימות אלא שלטענת העירייה נציגי משרד הביטחון לא עמדו בסיכומים הללו.

בהסכם הפשרה, עליו חתמה עו"ד יוכי גנסין בשם פרקליטות המדינה, נקבע כי הסכום שיועבר יתייחס לדו"חות חנייה עד ה-1.10.07 והחל מתאריך זה יעביר משרד הביטחון לעירייה את קנסות החניה אחת לרבעון בניכוי של 30% מסכום הקנס בשל ההוצאות של המשרד בטיפול המנהלתי בגביית הקנסות והעברת התשלומים.

עוד התחייב משרד הביטחון לנקוט בהליכים משמעתיים כנגד חיילים וקצינים המחנים את הרכבים באזורים המסומנים באדום לבן על מנת להרתיעם מלבצע עבירות חנייה וכן להוציא הנחיות מתאימות בקשר לחניית רכבים. (בג"ץ 1790/079).