מומחים לניתוחי חזה

המחירים לניתוחי חזה פרטיים הם 15,000-60,000 שקל לניתוח. הניתוח הפשוט ביותר הוא לקיחת ביופסיה מן הריאות, והניתוח המורכב והיקר ביותר הוא כריתה חלקית או מלאה של ריאה. לאחר מימוש הביטוח של קופות-חולים, טווח ההשתתפות העצמית של החולה הוא 2,000 -8,000 שקל

ד"ר אלון בן-נון

מנהל מחלקת ניתוחי חזה בתל-השומר זה חודשים אחדים, ובנוסף מנהל היחידה לניתוחים טורקוסקופיים בחזה (ניתוח חזה בסיוע ציוד וידאו, דרך שלושה חורים קטנים במקום חתך אחד גדול). למד רפואה באוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לדוקטורט ברפואה ובפיזיולוגיה, עבר מספר השתלמויות בינלאומיות. התמחה ברמב"ם בכירורגיה כללית, לאחר מכן בכירורגיית חזה ולב, ומונה לסגן-מנהל המחלקה לניתוחי חזה. בן-נון, 48, הוא רופא צעיר ומבטיח, שחובת ההוכחה כמנהל המחלקה עדיין לפתחו. זוכה לשבחים על היחס האנושי שלו.

אני מאמין: מקדם את השימוש בווידאו כדי להפחית ניתוחי חזה הפולשניים: "בחודש האחרון ביצענו 85% מהניתוחים בלי לפתוח את החזה. המגמה היא להקטין למינימום האפשרי את החתכים באמצעות ציוד וידיאו ומכשור מתקדם. זה הדור הבא של ניתוחי חזה, שהוא כבר כאן. התחום הזה קיים בעולם כבר כמה שנים. בארץ, אפשר לעשות כמעט את כל ניתוחי החזה בטכנולוגיה הזאת, שבה גם מהירות ההחלמה הרבה יותר טובה".

מחיר טיפול פרטי: לא מנתח באופן פרטי, אלא רק בבית-חולים. עלות פגישת ייעוץ 750 שקל.

פרופ' לאל-אנסון בסט

מנהל את החטיבה הכירורגית ואת מחלקת ניתוחי חזה בבית-חולים רמב"ם משנת 89'. עוסק בניתוחי ריאות, קרום הריאה, דופן בית החזה, ושט, ופגיעות חזה וטראומה.

עלה ארצה מהודו בשנת 79', בגיל 38, כשהיה כבר כירורג כללי ורופא. היות שאביו היה דיקן הפקולטה של בית-הספר לרפואה, הוא למעשה גדל בבית-הספר לרפואה בהודו. למד בעיר אחמדאבד (מזרח הודו, צפונית לבומביי), והתמחה בבית-החולים האוניברסיטאי גוג'ראט. השתלם בכירורגיית חזה בבית-חולים "מאיו-קליניק", במיניסוטה ארה"ב, ששועי עולם מוכרים טופלו בו.

בישראל השתלב במערך כירורגיית החזה ולב בבית-חולים רמב"ם. כיום מתמקד בייעוץ, בניהול ו"בגידול דור תלמידים", ופחות בניתוחים. רופא עמית מתאר את בסט כ"אדם חם ונעים הליכות, לא מאצ'ו, תמיד יש לו זמן לכל דבר, כירורג בחסד".

אני מאמין: אינו עוסק בניתוחים פרטיים כיום: "אני עובד רק ברמב"ם. אני אוהב את החיים הטובים, אבל בבית שאני נמצא בו. אני מעדיף להשאיר מורשת בבית-החולים, ולעשות את כל העבודה בבית החולים. אחרי שתלמיד שלי, ד"ר אלון בן-נון, מונה למנהל מחלקה בשיבא, החלום שלי הוא שיום אחד כל מנהלי המחלקות בכל בתי-החולים יהיו בוגרים שלי".

מחיר טיפול פרטי: 900 שקל לייעוץ.

ד"ר מילטון סאוטה

מנהל המחלקה לניתוחי ריאות במרכז הרפואי רבין, בילינסון. למד בברזיל באוניברסיטה ממשלתית של דרום ברזיל והתמחה באוניברסיטה הנוצרית של ריו-דה-ז'נרו. הגיע לארץ כשמונה לתפקיד מנהל יחידת ריאות בבית-חולים כרמל, ובשבע השנים האחרונות משמש בתפקיד זה בבילינסון.

סאוטה ידוע כרופא מוערך ומתואר כ"עדין וצנוע". כמה מהקולגות שלו מגדירים אותו כמנתח הפעיל הבולט בתחום. במחלקה שלו מנתחים ריאות, ושט, גידולים בבית החזה, דפורמציות בצלעות. הרוב המוחלט של השתלות הריאה בישראל מתבצע בבית-חולים בילינסון עקב אחוזי תמותה ניתוחית נמוכים. סאוטה: "משנת 2000 עד היום עשינו 203 השתלות ריאה, והתמותה הייתה 8%-10%. בשנה שעברה לבדה ביצענו 47 השתלות. מבחינת היקפי העבודה, השתלות הן ה'הובי', התחום העיקרי שלנו הוא אונקולוגיה. 70% מהפעילות שלנו הם טיפולים בבעיות ממאירות בריאה ובתוך בית החזה. אני עוסק גם בכירורגיית ילדים בשניידר. מנתחים תינוקות, החל מפג שנולד עם מומים בדרכי הנשימה, ועד הרבה מקרים, לצערנו, של אונקולוגיה.

"בחצי השנה האחרונה התחלנו לבצע כריתת אונות והסרת גידולים באמצעות חתכים קטנים ובסיוע מצלמת וידיאו. זה ה"להיט" האחרון בתחום, זה נועד להחליף את החתך הניתוחי בין הצלעות, שגורם לכאב רב על הנשימה".

אני מאמין: בהשתלות ריאה אני רואה חולים שהגיעו למחלקה בכיסא גלגלים עם בלון חמצן צמוד, ואחרי הניתוח אני פוגש אותם על רחבת הריקודים באירוע כלשהו. לא לכל החולים ניתן לתת תקווה, אבל לאלו שכן זה נותן המון סיפוק. לצערי, תחום ניתוחי הריאות בארץ מצומצם מאוד. הקסם והכסף של ניתוחי לב לקחו מאיתנו הרבה מנתחים. אני מקווה שעם הירידה במספר ניתוחי הלב התחום יתחזק.

מחיר טיפול פרטי: פגישת ייעוץ עולה 1,000-1,500 שקל. מנתח באסותא ובהרצליה מדיקל-סנטר. ההשתתפות העצמית לעלות ניתוח תנוע בין 900 שקל ועד 6,000 שקל, לאחר החזר מן הביטוח המשלים.