דובק נלחצה מגובה הפיצוי שתצטרך לשלם - אך ביהמ"ש דחה את בקשתה לעיכוב פסק הבוררות

מדובר בפסק בוררות המחייב את חברת דובק בפיצוי של כ-2.1 מיליון שקל לישי בשן ושלמה שמואלי, לשעבר סיטונאי סיגריות של החברה

נדחתה בקשתה של דובק לעיכוב ביצוע פסק בוררות המחייבה בתשלום פיצוי של כ-2.1 מיליון שקל לישי בשן ושלמה שמואלי, לשעבר סיטונאי סיגריות של דובק. הפיצוי הוא בגין הודעה מוקדמת על סיום היחסים העסקיים ביניהם, סכום הצובר ריבית שבועית של 5% שמשמעותה 1,250% לשנה. דהיינו, בסוף השנה יעמוד סכום הפיצוי על כ-26.3 מיליון שקל.

דובק טענה, כי אי היענות של בית המשפט לבקשה לעיכוב ביצוע פסק הבוררות משמעותה, סיכול האפשרות להגשת בקשה לביטול הפסק, שכן הסכום שנפסק על-ידי הבורר צובר ריבית של 5% לשבוע, דהיינו בשנה יצמח הסכום פי 12.5 ויעמוד בסוף השנה על למעלה מ-26 מיליון שקל.

השופטת ד"ר דרורה פלפל ציינה כי דובק מרגישה עצמה "מאויימת" לנוכח הריבית השבועית הגבוהה של 5% ואולם אחוז הריבית "הקצוצה" או "הרצחנית", כתיאורו של ב"כ דובק, נקבע בזמנו על ידי נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר אליהו וינוגרד, בנוכחות הצדדים, במסגרת הסכם פשרה ביניהם ומן הסתם כדי לתמרצם לסיום הנושא תוך זמן קצר.

לדברי השופטת, הדאגה של דובק בנוגע לריבית לא נדונה בפני הבורר וממילא גם בית המשפט ביושבו בבקשה לביטול פסק בורר לא אמור להתייחס אליה. השופטת הוסיפה כי מאחר ומדובר בפסק דין כספי - היא לא מצאה לנכון לעכב את ביצועו. (ה.פ. 1141/069).