ענקית הנפט הברזילאית פטרובראס מחפשת בישראל טכנולוגיות קלינטק

נכנסת לתוכנית שבמסגרתה בכוונתה להשקיע 112 מיליארד דולר בטכנולוגיות שונות בעולם * נפגשה עם מספר חברות, ביניהן אורמת, ביוג'ן וגלטן * שוקלת להקים מרכז מו"פ בישראל

ענקית הנפט הברזילאית (מספר 5 בעולם בתחום) פטרובראס (Petrobras) בוחנת טכנולוגיות ישראליות בתחומי האנרגיה הנקייה לצורך השקעה. כך נודע ל"גלובס". עוד נודע, כי החברה נכנסת לתוכנית חומש שבמהלכה בכוונתה להשקיע 112 מיליארד דולר בחברות וטכנולוגיות שונות ברחבי העולם, כשהחלק הארי אמור ללכת לטכנולוגיות הנוגעות לאנרגיה נקייה. 15 מיליארד דולר מתוך זאת יוקצו לביודלקים. רק לשם האינדיקציה, סין הודיעה לפני כשנה וחצי כי תקצה במשך 5 שנים 500 מיליארד דולר לטכנולוגיות מים. במילים אחרות, פטרובראס השיקה תוכנית השקעות שמקיפה למעלה מחמישית מתוכנית ההשקעות של סין בתחומי קלינטק.

פטרובראס הגיעה לארץ במסגרת אירועי ווטק 2007 (תערוכת הקלינטק הבינלאומית שהתקיימה בשלושת הימים האחרונים בגני התערוכה בתל אביב). הקבוצה הברזילאית החלה, כמו ענקיות נפט אחרות (כגון בריטיש פטרוליום), להשקיע בטכנולוגיות אנרגיה נקייה מתוך ראייה שלשם העולם הולך.

עד כה נפגשו נציגי פטרובראס עם כמה יזמים וחוקרים מהאקדמיה שמפתחים טכנולוגיות רלוונטיות, וגילו עניין בכמה מהרעיונות העוסקים בפירוק אנזימים וביניהם במחקר של חברת PPSV, במחקר של אד באייר ממכון וייצמן ובמחקרים של חוקרים שונים בטכניון. בפטרובראס שוקלים לייסד קבוצת חוקרים שתוביל מחקר בתחום פירוק האנזימים, כשהחברה בעלת הכיסים העמוקים תהיה זו שתדאג למימון של הפעילות. נציין כי האנזימים נועדו להוות את החלופה האורגאנית לקטליזטורים הכימיים בתהליך ייצור הדלקים.

מעבר לתחום פירוק האנזימים מתעניינת פטרובראס בסוגים שונים של אנרגיה ממקורות מתחדשים, ולשם כך נפגשו נציגיה עם מספר חברות, וביניהן בין היתר אורמת, אבוג'ן, פלסטרו, חברת המיקרוביולוגיה BioDalia, וחברת הביודיזל גלטן. ל"גלובס" נודע עוד שהחברה גם שוקלת להקים מרכז מו"פ בארץ.

פטרובראס פעילה ב-27 מדינות בעולם ונסחרת לפי שווי של 210 מיליארד דולר.