היחצ"ן רני רהב מגיש עתירה לבג"צ נגד עריכת ברית המילה לבנו של יגאל עמיר בכלא

"אין מדובר כלל באירוע דתי אלא במסיבה של ממש, אשר לנוכח התאריך שבה תתקיים, תהפוך לאירוע הסתה" * "אבהותו של הרוצח מוטלת בספק"

איש יחסי הציבור רני רהב יגיש מחר (ו') בבוקר באמצעות עורך הדין רונאל פישר, עתירה בהולה לבג"ץ נגד עריכתו של טקס ברית המילה לבנו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה רבין, בין כותלי כלא "איילון", שבו הוא כלוא.

רהב, כחבר אגודת הידידים של מרכז רבין לחקר ישראל וכידיד אישי של משפחת רבין, מבקש למנוע את הטקס, שאמור להיערך בכלא בלא אחר מאשר התאריך 4 בנובמבר, לבן שילדה אשתו, לריסה טרימבובלר, בתחילת השבוע. מוקדם יותר היום (ה') החליט בית המשפט המחוזי בתל-אביב לאפשר לעמיר לבצע את הטקס, אחרי שדחה את בקשתו של עמיר לצאת מכותלי הכלא כדי להשתתף בברית המילה.

וכך כותב רהב בעתירה: "נוכח דחיפות הענין ולאור העובדה שמועד קיומה של ברית המילה הוא ביום 4.11.07, יום הירצחו של ראש ממשלת ישראל ביריות אקדח של הרוצח הנתעב, יגאל עמיר, אילו לא יתקיים דיון דחוף בעתירה זו, היא תתייתר".

"עניינה של עתירה זו הוא פגיעה קשה ובלתי הפיכה בציבור אזרחי ישראל...שבמסגרתה אושר לרוצח לערוך מסיבה רבת משתתפים בין כותלי הכלא, המתיימרת להיות לכאורה ברית המילה של בנו".

"העותר, אשר היה איש קרוב ליצחק רבין ומיום הרצח הנפשע שמר על קשרי חברות הדוקים עם בני משפחת הנרצח, והרצח כשלעצמו, לרבות התנהלות הרוצח והבעת הסיפוק שלו, גרמו לעותר עוגמת נפש רבה וחשש עמוק מפניה של החברה הישראלית כיום והדרך אליה הרוצח הנפשע הוביל אותה".

"החלטת בית המשפט היא החלטה תקדימית וחמורה בה לראשונה אי פעם ניתן היתר לרוצח לערוך מסיבת ברית בין כותלי הכלא... לחגוג במימון כספי הציבור ותוך הפיכת בית הכלא לאכסניה לחגיגה פרטית".

"בנסיבות שבהן אף למוהל מוסמך לא ניתן היתר להשתתף במסיבה, אין מדובר כלל באירוע דתי אלא במסיבה של ממש, אשר לנוכח התאריך שבה תתקיים, תהפוך לאירוע הסתה".

בנוסף, מציין רהב בעתירתו כי "בנסיבות המיוחדות והחריגות של ההתייחדות בין הרוצח לבין רעייתו מתעורר ספק בדבר אבהותו של הרוצח".