בית הדין הצבאי: תחקיר "כלבוטק" בפרשת עוקץ כלי הרכב הצבאיים ישודר הערב כמתוכנן

(עדכון) - בסוף השבוע הוצא צו איסור פרסום על כל פרט שקשור לזיהוי שמו של העומד במרכז התחקיר, אך ברשת וב"כלבוטק" לא אמרו נואש ופנו היום אל ביה"ד הצבאי בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום מעל הפרשה

הלך ונשכח לו סיפור פרשת טיב טעם ו"כלבוטק", ועכשיו מגיעה פרשה חדשה: בית הדין הצבאי של מחוז מרכז החליט היום (א') בשעות אחר-הצהריים להסיר את צו איסור הפרסום על שמו ופרטיו המזהים של המפקד העומד במרכז כתבת התחקיר של "כלבוטק", בפרשת עוקץ הרכבים הצבאיים, שאמורה להיות משודרת הערב בערוץ 2.

כזכור, בסוף השבוע האחרון הוציא בית הדין הצבאי בצריפין צו איסור פרסום על כל פרט שקשור לזיהוי שמו של העומד במרכז כתבת התחקיר של "כלבוטק" שאמורה להיות משודרת הערב. עתה, כאמור, קבע בית הדין כי התחקיר ישודר כמתוכנן.

מערכת "כלבוטק" תכננה לשדר הערב תחקיר אודות מפקד בצה"ל. לדבריה, מהתחקיר עולה כי האיש חולש על יחידה שתקציבה מוערך במליוני שקלים בשנה, נוהג להעביר רכבים ששכר הצבא תמורת תשלום למכריו - ואת הכסף מכניס לכיסו.

לטענת "כלבוטק", במסגרת הכנת כתבת התחקיר שכר צוות "כלבוטק" מן האיש 4 מכוניות שונות, שאמורות היו לשמש יחידות של פיקוד העורף לפעילות צבאית. ברישומי היחידה שבפיקודו של האיש הופיעו כלי הרכב כאילו אכן הועברו ליעדם ביחידות פיקוד העורף - על אף שהעוברו לידי תחקירני "כלבוטק" תמורת תשלום.

בא כוחה של רשת ושל מערכת "כלבוטק", עו"ד פז מוזר, פנה הבוקר אל בית הדין הצבאי בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום מעל הפרשה, וכעת הוחלט כי התחקיר ישודר כמתוכנן.