עופר גלזר ייאלץ להסתפק במועט: התובעת לא תשיב על כל 500 השאלות שדרש ממנה

ביהמ"ש: השאלון של גלזר לתובעת כולל שאלות מבישות ולא ראויות המהוות הטרדה מיותרת

ביהמ"ש המחוזי בת"א קבע כי חלק מהשאלות המופיעות בשאלון שהופנה לאישה (48), אחות במקצועה, שהגישה תביעת פיצויים נגד עופר גלזר - הן שאלות מבישות, חלקן שאלות סרק, חלקן מכבידות שלא לצורך ואינן ראויות לשאלון וחלקן שאלות המהוות הטרדה מיותרת.

השופט איתן אורנשטיין החליט לדחות את עיקר הבקשה של גלזר להורות למשיבה לקיים את צו בית המשפט מדצמבר 2006 ולתת מענה שלם ומלא לשאלון ולדרישה למתן פרטים נוספים שהומצאו לידי בא כוחה. גלזר סבר כי התשובות שניתנו על-ידי המשיבה בתצהיר התשובות לשאלון מתחמקות וחלקיות וכי על חלק מהשאלות לא ענתה כלל ועל חלקן ענתה בצורה לאקונית וקנטרנית.

המשיבה ענתה בתגובתה, שהוצג לה שאלון בן 27 עמודים המשתרע על למעלה מ-500 שאלות ולטענתה עשתה כמיטב יכולתה על מנת לענות על מלוא השאלות ולתת אינפורמציה מלאה. לדבריה, חלק מהשאלות קנטרניות ונועדו רק לשם הצקה ובחלק מהשאלות יש פגיעה בצנעת הפרט במטרה להשפילה שלא לצורך ניהול ההליך, וכן חלק מהשאלות הינו בבחינת חקירה נגדית, שהמענה להן מצוי בכתב התביעה בחוות הדעת ובהכרעת הדין במשפטו של גלזר.

השופט ציין בהחלטתו כי מדובר בשאלון נרחב ומקיף בו התבקשה המשיבה להשיב על מספר עצום של שאלות יחסית לאירועים נשוא התביעה ובכלל אלה גם ביחס לאירועים בעברה הרחוק לעיתים מסוג שלא מצופה מבן אנוש לזוכרם. בנוסף, כתב התביעה מפורט מעל ומעבר ויש בו כדי להוות מענה מספק לכאורה למבוקש על ידי גלזר.

לסיכום, לא ראה השופט מקום לחייב את המשיבה להשיב לרוב רובן של השאלות וקבע כי זו תשיב רק לשאלות המשנה שהוא מצא כי יש מקום להשיב עליהן. גלזר חויב בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקלים.

ביולי 2006 הגישה המשיבה תביעה כספית נגד גלזר לתשלום פיצויי בגין עסקי גוף. לטענתה, גלזר ביצע בה מעשים מגונים וכן הטרדות מיניות במהלך שהותה בביתו עת נשכרה לשם טיפול באשתו שהחלימה מניתוח שעברה. כזכור, הורשע גלזר בביצוע מעשים מגונים והטרדה מינית וערעור שהגישה להרשעתו נדחה. לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של מומחה בתחום הפסיכיאטרי לפיה נכותה של התובעת בתחום זה כתוצאה ממעשיו של גלזר הינה 40%. בכתב ההגנה הכחיש גלזר את המיוחס לו תוך שהוא כופר גם על נזקים שנגרמו לתובעת לטענתה ובכלל זה בקשר הסיבתי.

לדבריו המגע הפיזי ביניהם התמצה בהנחת ידו על כתפה והנחת יד על מותנה בתנועת ליווי. (ת.א. 1960/06).