תחרות איטלקית: מסעדת מאמא רוסו מבקשת לאסור על מסעדה שכנה למכור מאכלים איטלקיים

הגישה לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה להוציא צו מניעה זמני האוסר על המסעדה השכנה בליקר למכור מאכלי פסטה ופיצה

המסעדה האיטלקית מאמא רוסו במתחם השיווק יכין בפתח-תקווה (מרכז הקניות יכין) הגישה למחוזי בת"א בקשה להוציא צו מניעה זמני האוסר על המסעדה השכנה בליקר למכור מאכלי פסטה ופיצה.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי בין מאמא רוסו לבין חברת יכין תעשיות, הבעלים של מרכז יכין נחתם חוזה שכירות באוגוסט 2006 לפיו, שכרה מאמא רוסו חנות במרכז יכין לצורך הפעלת מסעדה איטלקית. לדברי מאמא רוסו, אלמלא הסכימה יכין תעשיות להעניק לה בלעדיות על מכירת פסטה ופיצה המהווים כ-83% ממחזור המכירות שלה, לא היה נחתם חוזה השכירות והמסעדה לא הייתה קמה. לטענתה, החל ממועד פתיחתה של מסעדת בליקר, הצמודה ובעלת קיר משותף למסעדת מאמא רוסו ועד לאוקטובר 2007, במשך מספר חודשים, לא מכרה מסעדת בליקר ולא שיווקה מאכלי פסטה ו/או פיצה. אולם נראה, כי עסקיה לא הצליחו כמצופה והיא החלה לוטשת את עיניה לחוג לקוחותיה של שכנתה ולמאכלים האיטלקיים הנמכרים על ידה ועל כן החלה במכירת מאכלי פסטה (לזניה) בנימוק כי אין לה כל ברירה.

לדברי מאמא רוסו, דרישתה מחברת יכין תעשיות להפסיק את מכירת מאכלי הפסטה במסעדת בליקר נדחתה, בין היתר בטענה, כי בדרישה זו עולה כדי יצירת הגבל עסקי.

מאמא רוסו טוענת באמצעות עוה"ד רן רוטמן ואודרי שמש כי פגיעה בהיקף המכירות של מאכלי הפסטה והפיצה שלה המהווים כ-83% מכלל מחזור מכירותיה עלולה להוות מכת מוות למסעדה, הנמצאת בתחילת דרכה ועלולה אף להעמיד אותה בסכנת סגירה. עוד מבקשת מאמא רוסו מבית המשפט לאסור על יכין תעשיות להתיר למסעדת בליקר למכור מאכלי פסטה ופיצה. (ת.א. 2577/07).