יצרנית שטיחי כרמל: ההונאה החשבונאית בחברה הבת הגיעה ל-2.5 מ' ד'- לא חצי מיליון

בעקבות הפרשה תכיר Gaya בהפסד של 2.5 מיליון דולר בדוחותיה הרבעוניים, וכרמל עצמה תרשום אף היא הפסד שייגזר מכך

כרמל אחזקות , יצרנית שטיחי כרמל, אשר דיווחה לפני כחודש וחצי על אי-סדרים חשבונאיים שהתגלו בחברה הבת הטורקית שלה, Gaya, מעדכנת היום (א'), בעקבות החקירה הפנימית שניהלה, כי היקף ההונאה הסתכם ב-2.5 מיליון דולר, ולא בחצי מיליון דולר כפי שמסרה בהודעה הקודמת.

Gaya היא חברה בת של מפעל השטיחים אטלס בטורקיה, שאותו רכשה כרמל ב-2006. אי הסדרים בוצעו ע"י מנהליה הטורקיים של החברה, והתגלו בחקירה שכללה בדיקות משפטיות וחשבונאיות, אשר ניהלה כרמל אחזקות בעקבות היקלעותה של אטלס לקשיים.

חידוש נוסף שמספקת היום החברה הוא זהות המנהלים שביצעו את אי הסדרים. ביניהם נמצאים אחד מהבעלים וסמנכ"ל הכספים של החברה.

בעקבות הפרשה תכיר Gaya בהפסד של 2.5 מיליון דולר בדוחותיה הרבעוניים, וכרמל עצמה תרשום אף היא הפסד שייגזר מכך. בנוסף, מסרה כרמל, המצב עלול להצריך אותה להזרים הון חוזר נוסף ל-Gaya.

החברה סגרה באופן זמני את קו הייצור במפעל בצ'ורלו שבטורקיה במטרה "לבצע התארגנות מחדש לצורך בחינת כל הפעולות העסקיות והמשפטיות (כולל הגשת תביעות אזרחיות ופליליות) הנדרשות למימוש זכויותיה ונכסיה של Gaya על מנת לצמצם את הנזק שנגרם לה.

כרמל אחזקות רכשה את השליטה (50.1%) במפעל אטלס בסוף מאי 2006 תמורת 9 מיליון דולר. בנוסף ל-50.1% מפעילות החברה, רכשה כרמל גם 80 דונם ו-20 אלף מ"ר בנוי, בהם פועל אחד ממתקני הייצור של החברה. שווי המפעל הוערך ב-18 מיליון דולר.