ירום אריאב: "אנו צופים כי הצמיחה ב-2008 של המשק הישראלי תהיה 4.2%"

מנכ"ל האוצר בכנס המי"ל: "למשק הישראלי יש פוטנציאל לצמיחה גבוהה יותר בוודאי בטווח הבינוני; מנוע צמיחה מרכזי הוא הקשר בין השקעה בחינוך לצמיחת המשק; כמדיניות חייבים להשקיע בחינוך"

"אנו צופים כי הצמיחה ב-2008 של המשק הישראלי תהיה 4.2%", כך העריך היום (ב') מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, שהשתתף בפאנל בנושא כלכלת ישראל והשוק הפיננסי - תחזית ל-2008. אולם, למרות התחזית האופטימית, אריאב הציג מספר בעיות: "למשק הישראלי יש פוטנציאל לצמיחה גבוהה יותר בוודאי בטווח הבינוני. מנוע צמיחה מרכזי הוא הקשר בין השקעה בחינוך לצמיחת המשק. כמדיניות חייבים להשקיע בחינוך. אחת הבעיות שלנו בישראל היא שההוצאה לתוצר לחינוך היא אחת הגבוהות אך היא לא מוקצית".

עוד הוסיף אריאב כי "אנו נחושים להמשיך ולבצע. החינוך הוא מפתח לצמיחה בעתיד הרחוק". לדבריו, תחזית האוצר בנוגע לחוב ביחס לתוצר לשנת 2007 היא 81.7% וזאת לעומת 86.7% ב-2006. עוד אמר כי התחזית של האוצר ל-2008 היא חוב בהיקף 79.7% מהתוצר.

פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, היה אופטימי גם הוא בנוגע למצבו של המשק הישראלי, אולם סייג ואמר כי "אם מצבנו ברמת המקרו טוב, אז זה לא מיוחד לישראל. הגורם הגלובלי הוא שמשפיע על הצמיחה".

דן ללוז, יו"ר מגדל שוקי הון, ביקר את פעילות הממשלה והשפעתה על פעילות המשק. "מדינת ישראל לא סקסית. היא מורכבת מדי וקשה לעשות כאן עסקים. אנו רואים הרבה יזמים שגילו תחום ויוצאים לשם למרות שביתם כאן", אמר ללוז שפנה לרגולטורים. "אל תעיקו. תתנו לעשות את העבודה. רצוי לשחרר את הזרם כדי שנראה כאן צמיחה של 6%".