יועץ משפטי לשעבר בסמסונג מאשים: החברה נתנה שוחד לפקידים ולתובעים

סמסונג הוציאה בתגובה מכתב הכחשה בן 25 עמודים, הדוחה את כל ההאשמות של קים יונג-כאול, לשעבר ראש המחלקה המשפטית בחברה

יועץ משפטי לשעבר בחברת סמסונג האשים היום (ב') בשידור טלוויזיוני, את הקונגלומרט הדרום קוריאני הגדול ביותר במתן שוחד לתובעים ולפקידים.

חברת סמסונג הוציאה בתגובה מכתב הכחשה בן 25 עמודים, שבו היא דוחה את כל ההאשמות של קים יונג-כאול, לשעבר ראש המחלקה המשפטית של החברה.

"כל מה שעו"ד קים אמר אינו נכון", אומרים פקידים בכירים בסמסונג. במסיבת העיתונאים אמר קים שהוא רוצה לחשוף את השחיתות ולגלות את רשימת המנהלים בחברה שהיו אחראים לנושא, אך לא פירט את שמותיהם.

קים האשים את החברה במתן שוחד לפוליטיקאים, לפקידים במערכת המשפט ולעובדים אחרים במערכת הבירוקרטית, במטרה להימנע מבדיקה קפדנית של ניהול החברה תחת הנהגתו של היו"ר לי קון-הי, ובעיקר את העברת הונו לילדיו.

"תובעים היו רק קבוצה קטנה שסמסונג שיחדה", אמר קים, "זה היה בקנה מידה רחב הרבה יותר, כולל שר האוצר ושירות המס הלאומי".

קים הוסיף כי כל המעורבים בפרשה החזיקו בקרנות בשווי מיליארדי וון ושלרוב המנהלים בדרגות הגבוהות היו חשבונות משלהם שבהם כסף רב שנועד לשימוש לצורך מתן שוחד.

"סמסונג הציעה שוחד בערך שלוש פעמים בשנה, בסכומים של 5 עד 20 מיליון וון", אמר קים.

קים קיים את הראיון הטלוויזיוני מתוך כנסייה קטנה בסיאול, שבה הוא מקבל תמיכה מהכמרים.

דובר של הנשיא רו מו-היון אמר כי הוא עוקב אחר המקרה מקרוב.

סמסונג היא חברה בעלת השפעה רבה בדרום קוריאה, בשל גודלה. היקף המכירות של קבוצת סמסונג הגיע בשנת 2006 ל-159 מיליארד דולר, שהם כשישית מהתמ"ג של המדינה בשנה.

ההאשמה היא האחרונה בשורה של סקנדלים שפקדו את החברות בבעלות המשפחתית שבממשל הדרום קוריאני.

קבוצת סמסונג היא החברה הגדולה בקוריאה והיא שולטת בעסקים רבים במדינה, כולל סמסונג אלקטרוניקס, מותג בינלאומי והיצרנית המובילה בעולם של מסכי LCD ושבבי זיכרון.

באוקטובר 2005 הרשיע בית משפט בסיאול שני בכירים בקבוצה בכך שב-1996 קשרו קשר לסייע לילדיו של לי לרכוש אחזקת רוב במחירים נמוכים ממחירי השוק בפארק השעשועים Everland, באמצעות העברת אג"ח להמרה.

"אני עצמי השתתפתי בזיוף העדות", אמר קים. סמסונג ערערה נגד הפסיקה.