חדשות טובות לכי"ל: אורלקלי חידשה את המשלוחים מרוסיה והעלתה את מחירי האשלג ב-10%

הודעת החברה מגיעה 12 ימים לאחר השעיית המשלוחים בעקבות שיבושים אותן חוותה חברת סיליביניט הרוסית * בדויטשה בנק לא מתרגשים: "בטווח הקצר, הסיכונים נוטים יותר דווקא לירידות במניות הענף, כיוון שהן עלו יותר מדי"

12 ימים לאחר שהודיעה פוטאש על הפסקת המשלוחים מרוסיה בעקבות שיבושים במשלוחים אותן חוותה חברת סיליביניט הרוסית (ראו מסגרת), הודעה שבעקבותיה הלכו כל חברות האשלג הגדולות, וגם איגוד יצרנית האשלג הביילורוסי BPC (המאגד את החברות אורלקלי וביילורוסקלי), מודיעה היום אורלקלי על חידוש המשלוחים מרוסיה, ובנוסף, כצפוי, על העלאת מחירי האשלג ב-10%.

אתמול הודיעה סיליביניט על חידוש המשלוחים גם כן, וזאת לאחר שהואט קצב ההתרחבות של השקע אשר איים לבלוע את מסילת הרכבת היחידה המשמשת את החברה להעברת המשלוחים למקומות הייצוא ללקוחות בחו"ל.

BPC השעתה את המשלוחים ב-26 באוקטובר בתגובה לשיבושים אותם חוותה סיליביניט, מה שלחץ עוד יותר על היצע הדשנים ההדוק ממילא. הודעה זו הביאה את החברות בענף, כולל כי"ל הישראלית, לרשום עליות שערים בבורסות בהן הן נסחרות, וזאת בשל הציפיות להעלאות מחירים בענף לכשיחודשו המשלוחים, ציפייה שאכן התממשה היום.

עם זאת, בבית ההשקעות דויטשה בנק, אשר הורידו לא מזמן את המלצתם למניית כי"ל , לא מתרגשים מהעלאת המחירים בענף שכן לדעת האנליסטים המניות נסחרות במחירים גבוהים מדי. האנליסטים ילנה סקנובה מדויטשה בנק אמרה בהתייחסה לסאגת סיליביניט, כי "קיבלנו תגובת-יתר למצב הזה".

סקנובה הוסיפה, כי "אני מאמינה באופן נחרץ בשוק בו פועלת פוטאש, אך לטווח ארוך. בטווח הקצר, הסיכונים נוטים יותר דווקא לירידות במניות הענף, כיוון שהן עלו יותר מדי".

מניותיה של אורלקלי עלו היום בבורסת לונדון בכ-2% ומניותיה של פוטאש מתחזקות ביותר מ-2% בוול סטריט. אורלקלי לא סיפקה הסבר לחידוש המשלוחים, אך גורם רשמי ב-BPC אמר לסוכנות רויטרס כי ההחלטה התקבלה לאחר שהחברה העריכה את תנאי השוק.