דירקטריון פי גלילות החליט: החברה תחלק דיבידנד של 150 מ' ש' בשל מכירת פעילותה

החברה הרוויחה 480 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2007 " מנכ"ל החברה: נתמקד בהשבחת נכסי הנדל"ן

דירקטוריון חברת פי גלילות החליט אמש (ב') על חלוקת דיבידנד של 150 מיליון שקל לבעלי מניות החברה. "גלובס" פרסם לראשונה את כוונת פי גלילות לחלוקת דיבידנד בסך של עד 200 מיליון שקל זאת בעקבות השלמת העסקה למכירת מסופי החברה לחברת דלק.

חלוקת הדיבידנד באה בעקבות הצגת רווחי שיא לחברה לפני מס שהסתכמו ב-619 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2007, זאת בעקבות מכירת מסופי החברה.

הרווח הנקי של החברה (לאחר מס) מתחילת השנה הסתכם ב-480 מיליון שקל. הדיבידנד יחולק בין בעלי המניות בפי גלילות: המדינה שמחזיקה ב-50% מהמניות, וחברות הדלק פז נפט (21.5%), דלק ישראל (15%) וסונול (13.5%).

כזכור, ב-31 ביולי מכרה החברה את הבעלות על מסופי החברה, באר שבע, אשדוד וירושלים בסכום של 800 מיליון שקל לחברת דלק ישראל שבבעלות יצחק תשובה. הליך המכירה המוצלח נוהל ע"י ועדה בראשות מנהל יחידת ההפרטה ברשות החברות הממשלתיות, מאיר שמרה, והשופט (בדימוס) תיאודור אור. יצוין כי התמורה ממכירת המסופים הועברה לידיהם של הנאמנים, עו"ד יוסי שם טוב מטעם המדינה, ועו"ד דן בן נר מטעם פי גלילות.

לפי גלילות עוד שני נכסים שטרם נמכרו במכרז: 170 דונם מוחכרים ממינהל מקרקעי ישראל במתחם פי גלילות ברמת השרון ו-50% ממניות חברת מגל העוסקת בחלוקת גז טבעי בדרום. על פי ההסכם בין בעלי המניות בפי גלילות, החברה תמכור את אחזקותיה במגל ולאחר מכן תפורק פעילות פי גלילות מרצון.

הנכס העיקרי שנותר בחברה - נדל"ן בהיקף של 170 דונם יחולק בין בעלי המניות של פי גלילות לפי אחזקותיהם.

אבי דותן, מנכ"ל פי גלילות ציין, כי דירקטוריון החברה אישר להנהלת החברה את קידום השבחת נכסי הנדל"ן שברשותה המהווים כיום את העתודה המרכזית והאטרקטיבית של אזור גוש דן.