ראש בראש: אפריקה ישראל ושיכון ובינוי יתמודדו במכרז לאחזקת כבישי מעץ בצפון

מתמודדות נוספות הן חברת שפיר הנדסה, קבוצת אשטרום ורולידר * היקפו הכספי של המכרז נאמד ב-250-300 מיליון דולר

התעניינות גדולה בקרב חברות התשתית במכרז לאחזקת הכבישים שפרסמה באחרונה החברה הלאומית לדרכים. עד כה 9 חברות רכשו את מסמכי המכרז, שהיקפו הכספי נאמד ב-250-300 מיליון דולר.

בין החברות שרכשו את מסמכי המכרז וצפויות להתמודד בפרויקט נמצאות, אפריקה ישראל של לב לבייב, שיכון ובינוי של שרי אריסון, קבוצת אשטרום נכסים (באמצעות החברה הבת דרכים), שפיר הנדסה, רולידר ועוד. על-פי הערכות בענף התחבורה, חברות התשתית הגדולות ינסו לגבש קונסורציומים שיכללו בתוכם גם חברות לניהול פרויקטים וחברות תכנון.

החברה הלאומית לדרכים (מעץ החדשה) בניהולו של אלכס ויזניצ'ר פרסמה בחודש שעבר את המכרז הראשון לאחזקת כבישים בשיתוף המגזר הפרטי בשיטת ה-PFI.

במסגרת המכרז החברה תעביר 273 ק"מ של כבישים בינעירוניים באזור הצפון לאחזקת זכיינים פרטיים למשך 15 עד 20 שנה. בתוך תקופת האחזקה הכללית תיכלל תקופת שיקום ושדרוג של רשת הדרכים שתיארך עד 3 שנים שלאחריהן ועד תום תקופת ההתקשרות יהיה הזכיין אחראי להפעלה ולאחזקה השוטפת של הדרך.

בכנס מציעים שקיימה החברה הלאומית לדרכים בשבוע שעבר, השתתפו יותר מ-200 נציגי חברות ובנקים המובילים במשק. במעץ רואים במכרז פיילוט שבמידה ויצליח, יאפשר להוציא פרויקטים נוספים לאחזקת כבישים בשיתוף הסקטור הפרטי. הגשת ההצעות למכרז צפויה בינואר 2008. בענף התחבורה מעריכים, כי הקבוצות בראשות אפריקה ישראל ושיכון ובינוי יהיו הדומיננטיות בהגשת ההצעות במכרז. יצוין, כי אפריקה ישראל ושיכון ובינוי התמודדו אחת מול השנייה גם במכרז להקמת כביש רוחב 431 והרכבת הקלה בת"א.