סטימצקי רכשה את רשת צליל בכ-10 מיליון שקל

קרן מרקסטון מרחיבה את אחיזתה בשוק הקמעונאי. אחרי שרכשה את רשת התכשיטים מגנוליה רוכשת הקרן, בראשות רון לובש, אמיר קס ואליוט ברוידי, את רשת חנויות המוזיקה צליל מחברת הליקון, באמצעות רשת הספרים סטימצקי. היקף העסקה עומד על כ-10 מיליון שקל. העסקה מותנית באישור הממונה על ההגבלים העסקיים ובדיקת נאותות.

כפי שחשף "גלובס" בתחילת חודש אוקטובר, הצדדים ניהלו מו"מ מתקדם למיזוג, אולם בסופו של דבר הוחלט כי סטימצקי תרכוש באופו מלא את צליל.

לדברי מנכ"לית רשת סטימצקי, איריס בראל, הרשתות צליל וסטימצקי לא יתמזגו אלא יעבדו בסינרגיה תחת בעלות סטימצקי. לדבריה, "צליל תתרום מהידע שלה לתחום המוזיקה הנמכר ברשת סטימצקי, וסטימצקי תיתן ערך מוסף ותתרום מהידע שלה בתחום הקמעונאות."

בהתייחס למינויו הצפוי של סמנכ"ל הכספים של סטימצקי, מיכה יוגב, לתפקיד מנכ"ל רשת צליל, אמרו היום בסטימצקי: "אנו מאמינים בכוח האדם המיומן והמסור שמצוי ברשת צליל, שהביא אותה למעמדה כיום. לא נדון בשינויים בכוח האדם".

עיקר פעילותה של רשת צליל הוא במכירת דיסקים. בנוסף, הרשת מוכרת מכשירי DVD ונגניMP . לרשת 18 סניפים הפרושים ברחבי הארץ; 14 מתוכם פועלים בקניונים כמו קניון רמת אביב וקניון רננים, וארבעה במרכזי ערים (פתח תקוה, רמת השרון ותל אביב). חלק מסניפי הרשת נמצאים בזכיינות וחלק בבעלות ישירה.

לרשת סטימצקי 150 סניפים הפרושים ב-68 יישובים וערים בארץ. למרות שהרשת אינה חושפת את תוצאותיה הכספיות, היא מסרה בעבר כי אשתקד רשמה גידול חד-ספרתי בלבד במכירות.

בכוונת סטימצקי לפתוח 12 סניפים נוספים עד סוף 2008. לדברי בראל, "המיקוד יהיה בפיתוח החנויות ובמתן פתרון כולל בכל הקשור לתחום המוזיקה, החל ממגוון רחב של אמצעי מדיה מוזיקליים, דרך מקצועיות ורמת שירות גבוהה של המוכרים, וכלה בהתפתחויות טכנולוגיות כמו הורדות חוקיות, השמעות מקצועיות ועוד. אנו מאמינים כי שתי הרשתות החזקות, בעלות גב כלכלי איתן, יוכלו לתת פתרון כולל לצרכי הלקוחות תחת עולם תוכן רחב יותר".