"לדגמים החדשים של דלק רכב יש רשימת המתנה מכאן ועד ניר צבי; השילוב בין מאזדה 6 לפורד מונדיאו פירושו שליטה ללא עוררין בשוק המשפחתיות"

האנליסט יובל בן-זאב מכלל פיננסים מתלהב מדו"חות דלק רכב, ומעלה היעד למניה ל-60 שקל * "לקוחות דלק רכב לא יחכו להורדת המחירים בשוק הרכב בינואר 2008. אם יעשו כך, הם עלולים לקבל רכב חדש רק באפריל"

הדו"חות הכספיים החזקים לרבעון השלישי שפרסמה היום (ה') דלק רכב , יבואנית מאזדה ופורד, מובילים כבר לתגובה נלהבת ראשונה מהאנליסטים. האנליסט יובל בן-זאב מכלל פיננסים בטוחה מעלה את המלצתו למנייה ל"תשואת יתר" וקובע לה מחיר יעד של 60 שקלים.

"דלק רכב עומדת בפני עודף ביקוש", כותב בן-זאב, "המכוניות שמגיעות לישראל נחטפות". בן-זאב מציין כי דלק מכרה יותר מ-4,000 מכוניות באוקטובר, ומעריך כי "נובמבר צפוי להיות חזק מאוד והרבעון הרביעי כולו יהיה חזק".

האנליסט אף מעריך, כי לקוחות דלק רכב לא יחכו להורדת המחירים בשוק בינואר 2008, משום ש"לקוחות שיעשו כך עלולים לקבל רכב חדש רק באפריל 2008 בגלל המחסור".

לפי בן-זאב, "הדגמים החדשים נתקלים בביקוש ער של אלפי מכוניות, עם רשימת המתנה מכאן ועד לניר צבי, שם רואים מגרשי חנייה ריקים". הביקוש הזה מאפשר לדלק לצמצם משמעותית את ההנחות שהיא מעניקה ללקוחותיה, ובכך להגדיל את הרווחיות.

בן זאב מתייחס גם לדגמים השונים של דלק רכב:

* מאזדה 2 - "מכונית הסופר-מיני התקבלה בזרועות פתוחות בשוק הרכב, שלא להגיד בצימאון".

* מאזדה 6 - "הדגם הושק השבוע וכבר נרשמו לו הזמנות בהיקף מרשים. להערכתנו, שילוב המאזדה 6 והפורד מונדיאו יביאו לשליטה ללא עוררין של דלק רכב במכוניות המשפחתיות".

* פורד מונדיאו - "לראותה בלבד. מחסור עמוק במכוניות יביא את הלקוחות לרשימת המתנה מרשימה, המבטאת את ההצלחה השיווקית".

הדו"חות: גידול של 42.9% ברווח הרבעוני ל-102.5 מיליון שקל

מדו"חות דלק רכב עולה, כי במהלך שלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר ירד סך המכירות של הקבוצה ב-0.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, לכ-1.01 מיליארד שקל. על הירידה הקלה בהכנסות פיצתה ירידה של 8.2% בעלות המכירות, שהובילה לעלייה של 42.9% ברווח הרבעוני ל-102.5 מיליון שקל.

ברבעון השלישי חל גידול של 11.5% במכירות מאזדה ל-6,131 מכוניות. לעומת זאת, מספר כלי הרכב שנמכרו מתוצרת פורד הצטמצם ב-32.6% והסתכם ב-2,771 בלבד.

בימים האחרונים השיקה החברה את דגם המאזדה 6, אשר החברה צופה לה הצלחה בדומה לדגם הקודם. כפי שדווח לראשונה "בגלובס", החברה מכרה כ-360 מכוניות ללקוחות פרטיים וקיבלה כ-1,500 הזמנות מלקוחות מוסדיים.

בינואר הקרוב תשיק החברה את דגם ה-EDGE מתוצרת פורד, הנמנה על קטגוריה בה החברה לא מיוצגת - ה-SUV.