889% החזר על השקעה

זה מה שמכניס אימון אישי. בתנאי שבחרת במאמן הנכון ובשיטת האימון המתאימה

מקצוע האימון נמצא בתחילת דרכו, אבל כיום הוא המקצוע השני בקצב הגידול שלו בעולם (אחרי טכנולוגית המידע) לפי ההרוורד ביזנס ריוויו, גלגל האימון העסקי כענף כמיליארד דולר בשנת 2006. תחומים הנמצאים בקצב צמיחה כה מהיר, מבטאים צרכים אמיתיים.
אין זה מקרה שהאימון העסקי תפס תאוצה כה משמעותית בעשור האחרון: הכלכלה המודרנית מחייבת את החברות לייצר ערך כלכלי לבעליהן כאן ועכשיו והמנהלים מתבקשים להביא תוצאות באמצעות המשאבים האישיים, הניהוליים והעסקיים העומדים לרשותם.

אי אפשר לנהל מכוח היררכיה ארגונית

האימון העסקי עוסק במיצוי ולא בתיקון. הוא מאתגר את המנהל לניהול עצמי מתוך נכונות ללכת בדרכים חדשות לפעולה בנסיבות ואילוצים קיימים. בתהליך של למידה וחקירה אישית - היא ליבת "האימון" - מפתח המנהל פתיחות מחשבתית המביאה אותו לפתרונות יצירתיים שקודם לכן לא היו אפשריים בעיניו, או שלא היה יכול לראותם.

לפי גישת המאמנים - הדבר היחיד שקבוע הוא השינוי. גישה זו מחייבת את המנהלים לצאת מהמנהגים והמהלכים הנוחים להם ("אזורי הנוחות") ושאליהם הם רגילים - ולפתח גמישות ניהולית. משמעותה של גמישות זו היא לנהל את השינוי ולא את העסק או את המשימות שלהם. במציאות כזו האימון נהפך ליותר ויותר רלוונטי.

תרומה נוספת לפופולריות של האימון האישי הוא השינוי המבנה הארגוני הקלאסי של חברות. כיום, כמעט ואי אפשר לנהל רק מכוח ההיררכיה הארגונית. מנהל בן זמננו נדרש לנהל אנשים שההיררכיה בינו לבינם אינה ברורה. הניהול במצב כזה אינו מכוח הסמכות ועל המנהל להנהיג בזכות מי שהוא ולא מתוקף תפקידו. הצורך בשיתוף פעולה עולה, ואיתו דרישת המנהל להיות בעל כוח רתימה. האימון הוא כלי לפיתוח תכונות הנדרשות בסביבת עבודה כזו ולמעשה הוא הזרם הבונה את מנהיגי הכלכלה המודרנית.

על כל דולר שהושקע באימון - הוחזרו קרוב ל-9 דולר

MatrixGlobal ערכה בשנת 2005 מחקר בקרב 500 חברות ומצאה שההחזר על השקעה באימון הוא של 529 אחוז - על כל דולר שמושקע באימון הרוויחו החברות שנסקרו יותר מ- 5 דולר. בחישוב אחר עלה ההחזר על השקעה ל- 889%. אני עוד לא נתקלתי במהלך עם החזר השקעה כזה.

היה והחלטתם להכניס את הארגון שאתם עובדים בו לתהליך של אימון עסקי - מה היא הדרך הנכונה לעשות זאת? השבוע אתמקד בטיפים לבחירה נכונה של מאמן ואימון עסקי.

עצה ראשונה

ודאו שתהליך האימון נעשה בקרב הנהלת החברה ובעיקר שהמנכ"ל משתתף בו. כן, אני יודעת שמנכ"לים הם אנשים שאינם זקוקים למאמנים (הם הרי מושלמים, יודעים הכל, ומסוגלים לכל), אבל אם אתם רוצים שהתהליך יצליח, תתעקשו שהמנכ"ל שלכם יאומן כמו כל אחד ממנהליו.

שתפו את מנהלי משאבי אנוש בתהליך כי בעיני הם שותפים אסטרטגיים להצלחת חברות, אך אל תסכימו כי את התהליך יובילו רק אנשי משאבי אנוש בחברה.

לעצות יומיות באימון אישי - הירשמו חינם לניוזלטר היומי של ליאורה ליפץ.
לחצו כאן להרשמה לניוזלטר אימון אישי