מסע הרכישות של פרוטרום נמשך: קונה את ראד טכנולוגיות תמורת 4.1 מיליון דולר

גלובסTV מציג זאת בהמשך ל-6 רכישות נוספות עליהן הודיעה פרוטרום מתחילת השנה * מכירותיה של ראד במחצית הראשונה של 2007 הסתכמו ב-900 אלף דולר

רכישה שביעית השנה לחברת פרוטרום . החברה דיווחה היום (א') על רכישת הסטארט-אפ ראד טכנולוגיות טבעיות, שעוסק בייצור מיצויים טבעיים מצמחים. הייחוד במוצריה של ראד, אותם שיווקה פרוטרום ב-3 השנים האחרונות, הוא בפיתוח מוצרים נוגדי חמצון (אנטי-אוקסידנטים) על בסיס טבעי, המיועדים למוצרי מזון וקוסמטיקה. שם המותג של קו המוצרים של ראד הוא Origanox, והמוצרים מבוססים על צמח האורגנו. היקף העסקה לא מהותי מבחינת פרוטרום - 4.1 מיליון דולר, סכום שעשוי לתפוח בהתאם לאבני דרך שהוצבו בפני ראד.

ראד, המנוהלת על-ידי ד"ר רינה רזניק ונמצאת בבעלות ד"ר עמירם בורנשטיין (55%), עודד כהן (18%) ורזניק (27%), היא כאמור בעלת ידע ייחודי בתחומה, שכן מוצריה מסיסים במים ולא בשמן כמקובל, ונחשבים לזולים ויעילים, ואותו מתכוונת פרוטרום לנצל כחלק מהטרנד העולמי של המוצרים מבוססי החומרים הטבעיים ושל המזון הפונקציונלי.

נוגדי החמצון מסייעים בניקוי הגוף מתוצרי לוואי שנוצרים בתהליך הפיכת המזון לאנרגיה ומחשיפה לזיהום סביבתי, שנקראים רדיקליים חופשיים. כמו כן, מסייעים נוגדי החמצון להארכת חיי מדף של מוצרי מזון. במחקרים שבוצעו הוכח כי האנטי-אוקסידנטים מונעים מחלות כרוניות ומעכבים תהליכי הזדקנות.

פרוטרום מציינת, כי מחזור המכירות של ראד עמד בשנת 2006 על 1.2 מיליון דולר, ועל 900 אלף דולר במחצית 2007. בהסכם הרכישה של החברה נקבע מנגנון התאמה, שמבטיח לראד תמורה מקסימלית של 4.9 מיליון דולר נוספים במידה שמכירותיה המצטברות יהיו גבוהות מ-11.1 מיליון דולר בשנים 2008-2009. עד אז, גם מתוכננת ד"ר רזניק להמשיך ולנהל את החברה, כחלק מההסכם שנחתם מול פרוטרום.

הדקה ה-89 וחצי

פרוטרום כאמור התקשרה בהסכם להפצת מוצריה של ראד כבר מאפריל 2004, וכן החזיקה באופציה לרכישת 50% ממנה לאחר שהועדפה בזמנו על פני ליקורד שבבעלות מכתשים אגן. עם זאת, ההסכם הנוכחי לא בוצע במסגרת האופציה, על כך מסביר אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, כי ההערכה שראד נמצאת לפני פריצה משמעותית היא שנמצאת בבסיס ההתקשרות.

"אני יכול לומר שפרויקטים שעמלנו עליהם בשנים האחרונות נמצאים בדקה ה-89 או אפילו ה-89 וחצי לפני הבשלה, וסביר שכבר בטווח הזמן הקרוב נדווח על התקשרויות במיליוני דולרים" אומר יהודאי. לדבריו, "ההערכה לגבי הפריצה של ראד היא גם זו שעומדת בבסיס מנגנון התמחור של העסקה, שמשקף לה קפיצה משמעותית במכירות בשנתיים הקרובות".

פרוטרום, שתפרסם את דו"חותיה לרבעון השלישי ביום רביעי הקרוב, מתכננת לשלב את פעילותה של ראד בחטיבת תמציות הטעם שלה, תוך ניסיון למצות את יכולות ה-CROSS-SELLING שפיתחה בשנים האחרונות כחלק מאסטרטגיית המיזוגים והרכישות שלה. רכישה זו מצטרפת כאמור לשורה של רכישות קטנות של חברות עם חשיפה גבוהה לתחום המוצרים הטבעיים, שנעשו מתוך רצונה של פרוטרום לבדל את עצמה ולחזק את מעמדה בתחום זה, שנחשב לצומח בקצבים גבוהים יחסית לתעשייה שבמרחבה פועלת החברה.