המחק

לאחר שמחק את הקבצים המיותרים מהמחשב החליט המייסטר למחוק גם את האקסיות

הודעות שגיאה

אני עדיין משתמש כמובן בחלונות XP וממשיך ליהנות מהודעות הדיווח על השגיאה שהיא מספקת. הודעות הדיווח הן מנגנון ותיק שהושק עם XP ומאפשר למערכת לשלוח דיווח על כל קריסה או פעולה לא חוקית שעשית למטה הארצי של מייקרוסופט. קראתי אינספור מאמרים וחוות דעת טכניות על השירות הזה וגיליתי דרך לעדכן אותו: הצלחתי לשנות את יעד הדיווח ממטה מייקרוסופט לביתה של חברה שלי, מישהי שאני יוצא איתה בימים אלה ובבעלותה שרת.

כעת במקום להתעלם מהבקשות לדיווח (לא התעלמתי מהן גם קודם), אני פשוט לוחץ אישור, והמידע על כך שאקספלורר נסגר לי ללא רשות, או שמדיה פלייר לא נפתח טוב, כולל כל המידע הטכני הרלוונטי, נשלח לחברתי והיא מתייקת אותו. כך אני יודע שמישהו משגיח עליי. אם היא רוצה היא יכולה ללקט את כל הנתונים לקובץ זיפ אחד גדול ולשלוח אותו למייקרוסופט פעם בחודש, אבל מבחינתי היא רשאית לשלוח אותו גם לגוגל, לנורטון או לאחת האקסיות שלי. לי זה כבר לא משנה.

נוקיה

בכל פעם שאני קונה סלולר חדש אני מקבל אותו נעול, משמע אני לא יכול להשתמש בו עם כרטיסי סים מהעולם. למשל כאלה שקונים ב-20 אירו באירופה עם מספר שאפשר להטעין אותו בקרדיט נוסף. על כן באופן טבעי מיד לאחר שאני מקבל מכשיר חדש אני מנסה לפרוץ את הנעילה שלו. אולי זה חוקי למכור אותם נעולים, אבל זה חוקי גם לעשות להם כל דבר שנופל תחת הקטגוריה "הוראות הפעלה", כולל הוראות פריצה, יהיה אשר יהיה מי שכתב אותן. מה שאני אוהב באינטרנט זה שבנושאים כמו פריצה לא צריך לחפש בגוגל "פריצה נעילת סים קארד נוקיה", אלא פשוט לכתוב בגוגל "נעילת סים קארד נוקיה", בלי המילה "פריצה", ומיד יופיעו באופן עקרוני רק תוצאות של אתרים עם הוראות לפריצה ולא אתרים שמסבירים על תולדות הנעילה.

זה עניין עקרוני מפני שכאשר החברות הגדולות עושות משהו עם קונוטציות שליליות, למשל "נעילה", הן לעולם לא יפרסמו מידע על זה והמידע היחיד שיופיע בתחום יהיה של הפורצים. לכן לא צריך לחפש את המילה "פריצה" כעבריינים, אפשר פשוט באלגנטיות לכתוב "נעילה", ו-90 אחוז ממי שעוסק בנעילה הם בעצם המשחררים, אותם אנשים שעוברים על הקודים הארוכים של נוקיה ומנסים לעלות על נוסחת הפתיחה שלהם. לאחרונה ננעל לי המחשב הנייד בכללותו, איכשהו ססמת הפתיחה לא עבדה לי. בעקבות כך לא היתה לי גישה לרשת. אז צעקתי: "נעילת לפטופ LG" ובהיתי במסך. הססמה לא הופיעה.

ויקימפיה

אני אחד המשתמשים הוותיקים בויקימפיה - שירות המפות המשלב בין ויקיפדיה לגוגל מפות. הפטנט פשוט: מדובר בהעתק שלם של המפה של גוגל שאפשר לסמן עליו מקומות בלי הגבלה ולכתוב מה הם או מי גר שם. הסימונים נשארים לתמיד והם אף חפישים, משמע עולים בחיפוש הרגיל בגוגל. אין מקום בעולם שאני עובר עליו במפה ואין לי מה לכתוב עליו. כל דבר קביל. גם הערות על ערים אחרות והמרחק שלהן מהנקודה האקראית שאתה במקרה עליה.

לאחרונה בעזרת ויקימפיה גיליתי את אחד הבלופים של מדיניות החוץ - ההנחה שאיראן משפיעה על סוריה. כשעברתי על הגבול של סוריה הלוך וחזור בהתקרבות מרבית נוכחתי לגלות

למרבה ההפתעה שלסוריה אין גבול עם איראן. איך היא יכולה להיות שלוחה של איראן אם היא לא גובלת בה?

מתברר שכדי להגיע מסוריה לאיראן צריך לעבור בעיראק או בטורקיה, ומוזר שכלי נשק לא עוברים בכזאת חופשיות בין המדינות דרך היבשה. כתבתי את כל הגילויים האלה שלי על המפה.

יצא לי משהו כמו 400 מילה. בויקימפיה אין טעם להשאיר שום מחשבה לעצמך, על אחת כמה וכמה מחשבה מדינית. חובה עליך לסמן אותה.

פלאש

בכל פעם שמתקינים מחדש את דפדפן הפיירפוקס, על מחשב חדש או סתם אם מסירים ומתקינים שוב, הוא מגיע בלי הפלאג-אינים, אותן תוספות "קריטיות" כמו אקטיב X, שלא ברור מה זה, או נגן הפלאש. גיליתי שהתקופה בלי הפלאג-אינים היא התקופה הטובה ביותר למשתמש. אמנם כל אתר מנדנד לך להתקין אותם ללא הרף, אבל כל עוד לא הותקן על הפיירפוקס הפלאג-אין של פלאש לא תוכל למשל לראות פרסומות.

אתרים נראים נהדר כאשר במקום שבו היו אמורות להיות פרסומות או מצגות פלאש יש ריבוע גדול שאומר "פלאג-אין חסר". למה להתקין חוסם פרסומות אם אפשר פשוט לא להתקין את הפלאג-אין הרלוונטי? אני התמכרתי לריבועים הריקים האלה ולמדתי לסרב שוב ושוב לכל הצעה, ולו הקטנה ביותר, להתקין פלאג-אין, לא משנה איזה. מצאתי גם תוסף לפיירפוקס שמבטל כליל את הקונספט הזה שנקרא פלאג-אין ומאז לא שמעתי בכלל על העניין.

ניקיון

התקנתי תוכנה ששמה CCleanUp שניקתה לי את המחשב באופן טוטאלי: אף אתר שביקרתי בו לא נשמר בהיסטוריה, כל הקבצים שרק הזכירו את המילה "טמפ" (זמני) נמחקו, כל אגף הרג'יסטרי נוקה לחלוטין מערכים לא שמישים, הדסקטופ כמובן היה נקי מראש - מאז ומתמיד אני אוסר על יותר משני אייקונים להופיע עליו, כל התוכנות שעולות אוטומטית עם המחשב ורצות ברקע נחסמו גם הן.

הייתי מרוצה מאוד מהניקיון הגורף והחלטתי הפעם להשאיר את זה ככה. מעכשיו אני הוא המשתמש לדוגמה. אני עובד כך שבפעם הבאה שאפעיל את תוכנת הניקיון CC היא לא תמצא שום דבר לנקות. הבדיקה שלה תראה שהכול כבר נקי. על כן אני משתמש במחשב באופן הנזירי ביותר; אם אני במקרה פותח איזה קובץ שמשאיר שאריות "טמפ" אני מיד הולך לתיקיית ה"טמפ" ומוחק אותן ידנית. ביטלתי גם את אופציית יצירת קובצי ה-LOG לכל אורך התוכנות שלי, וגם את אופציית ההיסטוריה בדפדפן.

כמו אסיר נמלט החלטתי שדי עם הרפיון הפושע, והפסקתי להשאיר קצוות פתוחים, לא על הדסקטופ ולא בשום מקום אחר. עקב הצלחת הניסוי שכללתי את העסק והפעלתי שירות CC דומה גם על החיים שלי עצמם. בשלב הראשון תלשתי את כל העמודים הריקים בסוף אלבומי התמונות של משפחתי והשלכתי אותם לפח. בשלב השני הוצאתי את כיסוי הניילון מכל התקליטים שלי ושרפתי אותם בערימה. אין טעם בהגנות מיותרות, לתקליטים לא יקרה כלום בלעדיהן. בשלב השלישי עברתי לאקסיות שלי. אחת-אחת שכנעתי אותן שלא היה בינינו כלום, ואם כן - זה היה "טמפ".