עיט שירותי תעופה תפעיל הטיסות מת"א לראש פינה

מחיר הטיסה המירבי לכיוון אחד עבור תושבי הצפון יעמוד על 185 שקל; שאר הטסים ישלמו 260 שקל

עיט שירותי תעופה ותיירות, בבעלות אלי פרץ, זכתה במכרז משרד התחבורה להפעלת טיסות מתל אביב לראש פינה. המחיר המירבי של כרטיס טיסה לכיוון אחד יהיה 185 שקל לתושבי הצפון ו-260 שקל לשאר הטסים. את ההפרש בין שני התעריפים מממן משרד התחבורה.

עיט תפעיל בשלב הראשון ארבע טיסות יומיות בין תל אביב לראש פינה, שתי טיסות לכל כיוון. לחברה שלושה מטוסים: מטוס אחד בבעלותה ועוד שני מטוסים חכורים. כיום טסה החברה בעיקר משדה תימן לתל אביב. בעבר טסה החברה על הקו לראש פינה לצד ארקיע. כיום היא צפויה להיות מפעילה בלעדית על הקו.

משרד התחבורה פרסם את המכרז להפעלת קו טיסה מראש פינה לאחר שחברת טמיר תעופה, שזכתה במכרז הקודם, הודיעה כי היא מפסיקה לטוס על הקו. קדם להודעה סכסוך שפרץ בין טמיר לבין עיריית קריית שמונה ומפעיל המנחת במקום. לאחר שניסיונות הגישור לא עלו יפה, הודיע משרד התחבורה על מכרז חדש. לדברי שר התחבורה, שאול מופז, קיימת חשיבות רבה לקו טיסות זה ולכן המשרד יהיה מוכן להגדיל את הסבסוד מ-20 שקל לנוסע ל-100 שקל.

חברת עיט נוסדה ב-1985 על ידי אלי פרץ. החברה פועלת משדה התעופה הרצליה ושדה דב ומתפעלת את מנחת שדה תימן. החברה מתפעלת מטוסים מסוג ססנה, צ'ירוקי, איילנדר, דאש וסילון. בבעלות החברה גם מכון בדק לתחזוקת מטוסים. החברה מבצעת טיסות מנהלים ומוניות אוויר וכן טיסות סיור לחובבי נוף וטבע. החברה מתמחה גם בצניחה ספורטיבית ובדאייה. עיט גם מתחזקת מטוסים עבור חברות אחרות.