מנהל ישיבה לשעבר של בני עקיבא הורשע בגניבת מיליון שקל

יעקב שפירא, לשעבר מנהל מוסדות חינוך תורני, הורשע גם בקבלת דבר במירמה, זיוף, שיבוש הליכי משפט, שבועת שקר ורישום כוזב במסמכי תאגיד

יעקב שפירא (67), לשעבר מנהל מוסדות חינוך תורני, הורשע בבית המשפט המחוזי בת"א בגניבה ובקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות של למעלה ממיליון שקל ובעבירות של זיוף, שיבוש הליכי משפט, שבועת שקר ורישום כוזב במסמכי תאגיד. שפירא ניהל את "אולפנית בני עקיבא" בת"א ו"ישיבת בני עקיבא" ברעננה, המסונפים לעמותת "מרכז ישיבות בני עקיבא",

שפירא הורשע שמשך לחשבונו כ-300 אלף שקל מחשבונות הבנק של המנוחה חיה סגל לאחר פטירתה, תוך הונאת הבנקים ורשויות החוק בנוגע לצוואותיה. הוא מסר תצהירים כוזבים במטרה להשתלט על עיזבון המנוחה.

עוד הורשע בכך שרכש מניות בשם "אולפנית בני עקיבא" וביצע רישום כוזב במסמכי החשבונות שלה ביחס לכך וביחס להחזרת המניות.

הנאשם גם הורשע ברכישת שירותים וציוד בדרך כוזבת בשם המוסדות בניהולו, תוך זיוף חשבוניות, רישום כוזב ומשיכת כספים מחשבונות המוסדות לטובתו ולטובת המקורבים לו. במסגרת אישומים אלה נכללו גם עסקאות מקרקעין, אותן ערך הנאשם לצרכיו באמצעות כספים שמשך מהמוסדות.

בהכרעת הדין קבע השופט, זכריה כספי, כי במקום לנהל את שני המוסדות ולנהוג בכספיהם באמות מידה של מוסדות ציבור, פעל הנאשם במקביל גם כעין בנק וכחברת השקעות. שלב הטיעונים לעונש נקבע לינואר 2008. (ת.פ 40069/05).