ההסתדרות: "המורים יגיעו הבוקר לכיתות כרגיל"; ההורים: כל מערכת החינוך מושבתת

ארגון ההורים יזם את השביתה לאות הזדהות עם שביתת המורים, שנכנסה הבוקר ליומה ה-46

"המורים יגיעו הבוקר לכיתות כרגיל" - כך נמסר מהסתדרות המורים, לאור אי-הוודאות שאליה נקלעה מערכת החינוך, בעקבות הודעת ארגון ההורים הארצי על השבתת הלימודים בבתי הספר היסודיים.

מנגד, חברת ארגון ההורים, ענת כנפו, טענה אמש כי כל מערכת החינוך תושבת, למעט החינוך המיוחד והלימודים בשדרות ובאזור עוטף עזה. "אנחנו לא זזים מזה. מכיתה א' עד כיתה י"ב. נקודה", אמרה אמש כנפו בשיחה עם גלי צה"ל. ארגון ההורים יזם את השביתה לאות הזדהות עם שביתת המורים, שנכנסה הבוקר ליומה ה-46.

במהלך היום צפוי נשיא בית הדין הארצי לעבודה, סטיב אדלר, להכריע בבקשת המדינה להביא להפסקת השיבושים בפעילות המערכת העל-יסודית. בדיון ממושך שהתקיים ביום חמישי בערב בבית הדין, העלו המורים הצעת פיתרון למשבר. בינתיים, מחכים הצדדים להכרעתו של אדלר בעניין. בממשלה מעריכים כי הערב, לכל המאוחר, יוציא בית הדין צווי מניעה לשביתה.

"המצב שבו 600 אלף תלמידים מסתובבים ברחובות כבר למעלה מחודש, זה סכנה אמיתית לבני הנוער, וליכולת שלהם לחזור לשגרה, אמרה בסוף השבוע שרת החינוך, יולי תמיר, "אנחנו מקבלים כל הזמן דיווחים על נשירה של תלמידים מבתי הספר, דווקא באזורים החלשים, ולכן אנחנו חייבים להחזיר אותם למסגרת. זו החובה שלנו אליהם, האזרחים הצעירים במדינת ישראל".