דלק נדל"ן מתנערת מדברי המנכ"ל: התבטאויותיו, אם וככל שנאמרו, נעשו על דעתו האישית של רוז'נסקי

בשבוע שעבר התבטא המנכ"ל באשר לירידה החדה בערך מניות החברה, ואמר כי "שוק ההון העניש את המניה בצורה מופרזת מדי" * רוז'נסקי הוסיף כי ל"משקיעים לטווח ארוך רצוי לרוץ ולרכוש את המניה"

"בעקבות פרסומים בתקשורת משבוע שעבר על התבטאויות המנכ"ל בקשר עם מחיר המניה מבקשת החברה להבהיר, כי התבטאויות אלו, אם וככל שנאמרו, נעשו על דעתו האישית של המנכ"ל והחברה מפנה את ציבור המשקיעים אך ורק לפרסומים ולדוחות הכספיים שהוצאו על ידי החברה בהתאם לחוק ניירות ערך והתקנות שהותקנו לפיו".

כך מנסה חברת דלק נדל"ן , שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, לפתור את הפלונטר האחרון שסידר לה הפעם מנכ"ל החברה, איליק רוז'נסקי, בהתבטאות מהשבוע שעבר שעוררה תמיהות בשוק ההון והביאה גורמים ברשות ניירות ערך לשקול פנייה לחברה לקבלת הבהרות בנושא. בשלב זה לא ידוע אם הרשות פנתה לדלק נדל"ן לקבלת הבהרות בעניין.

בשבוע שעבר התבטא המנכ"ל באשר לירידה החדה בערך מניות החברה ואמר כי "שוק ההון העניש את המניה בצורה מופרזת מדי". רוז'נסקי הוסיף כי ל"משקיעים לטווח ארוך רצוי לרוץ ולרכוש את המניה".

גורמים ברשות ניירות ערך מסרו לאחר מכן כי יבדק אם אכן רוז'נסקי אמר את הדברים ובנוסף תבדוק האם בסמוך לפרסום ההתבטאויות של רוזנסקי, היו פעולות חריגות במניה. וזאת לאחר שמניית דלק נדל"ן ירדה בכמעט 30% מתחילת השנה. יצויין שוב כי לפי שעה לא התקבלה הודעה כי הרשות אכן פנתה לחברה בעניין.

בשנים האחרונות נוטה רשות ניירות ערך להתערב ולבחון את התבטאויות מנכ"לים וגורמים מעורבים של חברות ציבוריות. באחרונה זכורה פרשת בעל השליטה באפריקה ישראל, לב לבייב, שאמר כי מחירה של אפריקה אינה משקף את שווייה.

אז פנתה רשות ני"ע לאפריקה, בבקשה לקבל הבהרות על דבריו של לבייב - הפרשה התפוגגה לאחר מספר ימים וגורמים מסויימים בשוק ההון טענו מנגד כי הרשות מנסה לתפוס כותרות ללא סיבה מוצדקת.

באשר לרוז'נסקי נזכיר כי המנכ"ל ספג באחרונה "מקלחת צוננים" מכלי התקשורת השונים לאחר הפיצוץ הרישמי של עסקת רכישת ילמולי השווייצרית - זאת לאחר שבמשך הזמן מאז הודעת החברה על חתימת העסקה (לפני הקלואזינג) ותוך כדי הדיווחים על קשיים בסגירתה. רוז'נסקי התבטא רבות באמצעי התקשורת השונים ומסר פרטים והתבטאויות שלא עמדו בקנה אחד עם התפתחויות הדברים בפועל.