עוד רעידת אדמה, הפעם בבורסה: מנכ"ל אפריקה ישראל, ארז מלצר, מסיים תפקידו * לא יזכה בחבילת האופציות האסטרונומית בשווי 56 מ' ש'

בהודעת החברה נמסר כי סיום העסקתו של מלצר נעשה "על רקע הבדלי גישות מהותיים ביחס לתפיסת הניהול של קבוצת החברה" * אבינדב גרינשפון, דירקטור בחברה, מונה על ידי דירקטוריון החברה כממלא מקום למנכ"ל

זה הולך ככל הנראה להיות הסיפור הלוהט של שוק ההון המקומי בימים הקרובים - אפריקה ישראל ומנכ"לה, ארז מלצר נפרדים, פחות משנה וחצי לאחר שנכנס לתפקיד. בהודעת בורסה קצרה ולקונית הודיעה אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב על סיום תפקידו של מלצר, שנכנס לתפקיד במקומו של פיני כהן שכיהן בתפקיד במשך שנים רבות ונחשב למנכ"ל מוערך ומקורב לבעל השליטה בחברה.

בהודעת החברה נמסר כי סיום העסקתו של מלצר נעשה "על רקע הבדלי גישות מהותיים ביחס לתפיסת הניהול של קבוצת החברה". לפי שעה, אבינדב גרינשפון, המכהן כדירקטור בחברה, מונה על ידי דירקטוריון החברה כממלא מקום של מנכ"ל החברה. חילוף התפקידים הזמני ייכנס לתוקף בתחילת 2008 ובהמשך ימונה לחברה מנכ"ל חדש.

שוק ההון מגיב, בינתיים, באדישות להודעה. מניית אפריקה ישראל נסחרה מהבוקר בעלייה של 2%. עם פרסום ההודעה הופסק המסחר בה ולאחריה התחדש המסחר בירידה של 0.8% ומאז היא צוברת גובה חזרה ונכון לשעה זו נסחרת בעלייה של כ-1% וזאת במקביל לעליית רמת הסחירות שהקפיצה אותה למקום ה-5 בטבלת מחזורי המסחר.

מכניסתו של מלצר לתפקיד הורגשה תנועה רבה בכסאות סביב שולחן ההנהלה הבכיר של אפריקה ישראל והחברות הבנות שלה. במהלך החודשים הראשונים של 2007 התפטרו מהחברה, אבי נוטה, שכיהן כמנכ"ל אפי אירופה שהצטרף למנכ"ל אסיה פסיפיק יעקב בן-משה, ולסמנכ"ל הכספים שאול גליקסברג. במקביל לכך המשיך לבייב להגדיל מעורבתן של בנותיו בחברות הבנות ובנכסים המניבים המוחזקים בקבוצה.

בנוסף גם ממלא המקום החדש לתפקיד המנכ"ל, אבינדב גרינשפון, צבר כוח והשפעה בחברה בחודשים האחורנים ונחשב לעוזרו של בעל השליטה לבייב. גרינשפון זכה באחרונה לאופציות של החברה לפי שווי של 1.1 מיליון דולר.

לפי שעה לא ידוע מה יהיו אם בכלל, הסכמי הפרישה של מלצר מהחברה. חמישה חודשים לאחר שמונה מלצר לתפקיד הוענקה לו חבילת אופציות אסטרונומית בשווי 56 מיליון שקל שהיתה אמורה להינתן במנות שנתיות, החל ב-2008 וכלה ב-2011 לה לא יזכה.