שלמה פיוטרקובסקי: דסק"ש מסרבת לאשר לי למכור את מניותיי בסלקום מבלי לנמק מדוע

חברת אפשי השקעות, שבאמצעותה מחזיק פיוטרקובסקי בסלקום, הגישה לביהמ"ש בקשה להצהיר שעל דירקטוריון דסק"ש לקבל החלטה מנומקת בעניין

המנכ"ל המיתולוגי לשעבר של הבנק הבינלאומי, שלמה פיוטרקובסקי, טוען כי חברת דסק"ש, בעלת השליטה בסלקום, מסרבת לאפשר לו למכור את מניותיו (2%) בסלקום מבלי לנמק מדוע. חברת אפשי השקעות, שבאמצעותה מחזיק פיוטרקובסקי בסלקום, הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה להצהיר שעל דירקטוריון דסק"ש לקבל החלטה מנומקת הדוחה או מאשרת את בקשתה מאוגוסט השנה למכור את אחזקותיה בסלקום ושהיא זכאית לקבל עותק מההחלטה.

הרקע לבקשה הוא רה-ארגון שביצעו ב-97' בעלי השליטה דאז בסלקום, משפחת ספרא וחברת בלסאות' הבריטית, במסגרתו הועברו חלק מהמניות שהוחזקו על ידי חברת טלמן (החברה המשותפת של ספרא ובלסאות') לאחזקה ישירה של בעלי המניות, כדי לפתור סוגיות מס. באותו הסכם נקבע, שאם ירצו בעלי המניות הקטנים (בריאן גרינספן, דניאל ובני שטיינמץ ופיוטרקובסקי) למכור את אחזקותיהם לצד שלישי, עליהם לקבל הסכמה מראש ובכתב של דירקטוריון טלמן.

באמצעות עוה"ד חגי שלו ואיזי הולדשטיין טוען כעת פיוטרקובסקי, כי בינואר 2006 הומחה ההסכם לדסק"ש, כך שאישור הדירקטוריון שלה הוא הנדרש כעת, ובלעדיו הוא אינו יכול למכור מניותיו בבורסה או לקבל הצעות מצד ג' מחוץ לבורסה.

לדבריו, באוגוסט האחרון הוא ביקש מדסק"ש את הסכמתה למכירת המניות, אך זו הודיעה לו שהיא אינה מסכימה למכירתן עתה או בכל מועד שיחול במהלך כל השנה הבאה. היא הוסיפה, שפיוטרקובסקי אינו יכול להסיק מתשובה זו, שבזמן כלשהו בעתיד יסכים הדירקטוריון למכירת המניות.

אפשי השקעות טוענת, ש"עמדת דסק"ש מונעת ממנה כל אפשרות למכור את המניות בשוק למרות סחירותן, ועמדה זו גם מונעת ממנה אפשרות מעשית לקבל הצעה מצד שלישי. שכן ללא קבלת החלטת דירקטוריון דסק"ש, שיקוליו והנמקותיו, אין זה מעשי למצוא קונה מחוץ לבורסה".

דסק"ש, מוסיף פיוטרקובסקי, לא ציינה אם תשובתה מבוססת על החלטת דירקטוריון ובכלל אם הדירקטוריון התכנס לדון בעניין. מאז התכתבו הצדדים, כשלטענת פיוטרקובסקי תשובות דסק"ש אינן "מנומקות, לקוניות, חסרות בסיס וסותרות זו את זו".

דסק"ש, נאמר בתובענה, "פועלת בניגוד להסכם ותוך פגיעה באופן לא סביר ולא מידתי בקניין אפשי השקעות, והיה עליה למסור לזו החלטת דירקטוריון מנומקת, סבירה, הגיונית ומידתית".

טרם הוגשה תשובת דסק"ש לבקשה. יש לציין, כי פיוטרקובסקי מנהל בימים אלה, בהליך אחר בפני הנשיא אורי גורן, מאבק אמוציונאלי מול חברו הטוב לשעבר, עו"ד יגאל ארנון, הטוען כי מחצית ממניות פיוטרקובסקי בסלקום מוחזקות בנאמנות עבורו. פיוטרקובסקי מכחיש וטוען כי כל שני האחוזים הם שלו. (ה"פ 1240/07).