רן ארז: "הממשלה לא רוצה להתחייב בהסכם קיבוצי - זה נותן לה חופש פעולה להתחמק"

(עדכון) - כך אמר יו"ר ארגון המורים, לאחר שביה"ד לעבודה לא הוציא צווי מניעה למורים ודרש מהממשלה הבהרות לרפורמה במערכת * הדיונים יימשכו בצהריים

המורים הופתעו לטובה, כשבית הדין הארצי לעבודה לא מיהר להוציא להם אמש צווי מניעה, כבקשת המדינה, ותחת זאת ביקש הבהרות ממשרדי החינוך והאוצר בנוגע לתוכנית לישום הרפורמה בחינוך עד היום ב-11:00.

אתמול הממשלה נתנה תוקף של החלטות ממשלה להצהרותיה בדבר נכונות להוריד את מספר התלמידים בכיתה בתוכנית רב-שנתית ולהשיב שעות לימוד מקוצצות למערכת החינוך בעלות של 100 מליון שקלים במהלך שנת 2008, אך בית הדין דרש מספר הבהרות ביחס להצהרות, דוגמת, האם יוקצה לצורך הורדת מספר תלמידים בכיתה תקציב נוסף, והאם זכויות המורים בחזרה לעבודה יעוגנו בחוזר מנכל או בהסכם קיבוצי חד צדדי.

בנוסף המליץ בית הדין לתת את התוספת הראשונה למורים בסך 8.5% לשכר במהלך 2008 בלבד, ולא לפרוס אותה על פני שנה וחצי. לאחר קבלת הבהרות המדינה, תינתן זכות תגובה למורים (15:00), ואז צפוי בית הדין לשוב לדון בבקשה להוציא צוי מניעה כנגד המורים השובתים.

בארגון המורים העל-יסודיים קיבלו בסיפוק את החלטת בית הדין לא לקבל אוטומטית את הצהרת הממשלה כפי שהן. רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, אמר: "הם דורשים ספציפיקציה להצהרות הכוללות של שר האוצר, אין בהצהרות כלום, הן ריקות מתוכן, זה כמו לומר אנחנו בעד שלום, ובעד מיגור הטרור. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 70% מהחלטות הממשלה לא מתבצעות, זאת הסיבה שהממשלה לא רוצה להתחייב על הצהרותיה בהסכם קיבוצי, כי זה נותן לה את חופש הפעולה להתחמק".

ארז הוסיף: "אנחנו דורשים דברים פשוטים, תוכנית חומש להוריד את מספר התלמידים ל30 מקסימום בכיתה, ולא לדחוס 40 כסרדינים בקופסא., אנחנו רוצים להחזיר את השעות שנגזלו ב5 השנים האחרונות, היום תלמידים לומדים 8 שעות פחות משבוע, תלמיד בכיתה א' לומד היום 8 שעות פחות מלפני 5 שנים.

"רואים את תוצאות המבחנים הבנלאומים, למה מקבלים בהבנה שרופא לא מוכנן לרפא חולה סרטן באקמול? אבל לא מקבלים את הזעקה שלנו כבעלי פרופסיה? כולם התרגלו שהמורים הם לפלפים וחנונים,כי תמיד הפנמנו את הביקורת של החברה. הגיע זמן לשנות את סדר העדיפויות".