מעלות העניקה דירוג "-A" לאגרות חוב בסך של עד 200 מיליון שקל שתנפיק חברת דלק טן

מעלות מעריכה כי החברה תשמור ואף תשפר את מעמדה העסקי בתחומי פעילותה בישראל

מעלות הודיעה היום (ב') על מתן דירוג "-A" עם תחזית "יציבה" לאג"ח בסך של עד 200 מיליון שקל, שתנפיק חברת הדלק טן, מקבוצת אליעזר פישמן. כ-100 מיליון שקל מתמורת ההנפקה ישמשו למיחזור חוב בנקאי, והיתר ישמשו להמשך פיתוח עסקי החברה בישראל ובחו"ל.

תחזית הדירוג היציבה ניתנה לחברה על בסיס הערכת מעלות כי החברה תשמור ואף תשפר את מעמדה העסקי בתחומי פעילותה בישראל וכי התפתחותה לשווקים בחו"ל תעשה באופן מדורג וזהיר. כמו כן, מעלות מעריכה שהחברה תשמר את מיצובה הפיננסי ותעמוד ביעדים הפיננסים שהונחו בבסיס הדירוג.

המשך התרחבות גיאוגרפית בישראל, פיתוח רשת חנויות נוחות בקונספט חדש והתרחבות מושכלת לשווקים בחו"ל עשויים להשפיע לחיוב על דירוג האג"ח. מנגד, התפתחות אגרסיבית לשווקים בעלי מאפייני פעילות מסוכנים מאלו של המשק הישראלי עלולים להשפיע לשלילה על דירוג האג"ח. כמו כן, הונח בבסיס הדירוג כי השינויים המבניים שחלו במשק הדלק לא ישפיעו באופן מהותי על רווחיותה של החברה. הרעה משמעותית ברווחיות עלולה להשפיע לשלילה על דירוג האג"ח.

כאמור, ענף הדלק בישראל עבר טלטלה מהותית בתקופה האחרונה, עם פיצול בתי הזיקוק והפרטתם, מכירת בית זיקוק אשדוד לפז באוגוסט 2006 ומכירת פי גלילות לדלק חברת הדלק. להערכת מעלות, צעדים הללו יצרו מציאות חדשה ועדיין מוקדם מדי לאמוד את כל ההשלכות.

מעלות מעריכה עוד שמיצובה העסקי של החברה נמוך במעט מהממוצע. יחד עם זאת, מעלות מעריכה כי איתנותה הפיננסית של החברה ממוצעת אל מול החברות הפועלות בענף, וכן כי יכולת כיסוי החוב של החברה על ידי תזרימי המזומנים טובים מהממוצע בענף.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"