ועדת הכספים תדון בהכנסת החיסון למניעת סרטן צוואר הרחם לתוכנית החיסונים הלאומית

עלות החיסון במסגרת פרטית היא 900 שקל למנה והוא ניתן בשלוש מנות, כך שעלותו הכוללת 2,700 שקל; החיסון ניתן מגיל 12 והוא אפקטיבי רק עד גיל 26

ועדת הכספים של הכנסת תדון בקרוב בהכנסת תקצוב החיסון לסרטן צוואר הרחם לתוכנית החיסונים הלאומית של משרד הבריאות. הוועדה קיימה היום (ב') את הדיון בנושא, לבקשתן של חברות הכנסת רונית תירוש, נאדיה חילו, אסתרינה טרטמן וסופה לנדבר, הדורשות להקדים את מימון החיסון כבר לשנת התקציב 2008 ולא ל-2011 כמתוכנן.

עלות החיסון במסגרת פרטית היא 900 שקל למנה והוא ניתן בשלוש מנות, כך שעלותו הכוללת 2,700 שקל. החיסון ניתן מגיל 12 והוא ניתן רק עד גיל 26. נציגי משרד הבריאות אמרו כי קהל היעד הוא 70 אלף נערות בישראל.

משרד הבריאות העריך בדיון כי עלות החיסון הכוללת עומדת על 180 מיליון שקל, ועוד 3 מיליון שקל יידרשו למימון תוספת אחיות. כיום החיסון ניתן באופן פרטי, והביטוחים המשלימים של קופות החולים מסבסדים חלק מהעלות. אם התקציב ייכנס למימון ממשלתי ירד מחיר החיסון בחצי.

נציג האוצר אמר בדיון כי האוצר אינו נכנס לסדרי העדיפויות של המשרדים השונים ולכן אין מקום להתערבותו בתיעדוף החיסונים של המשרד. לדבריו, בשנת 2008 עומד תקציב החיסונים והתרופות של משרד הבריאות על מיליארד שקל והמשרד עושה תיעדוף משל עצמו לחלוקת הכסף.

סרטן צוואר הרחם הוא אחד מסוגי הסרטן הבודדים שניתן למנוע. במדינות מפותחות כמו קנדה, אוסטרליה, איטליה, גרמניה, אוסטריה, בלגיה וצרפת ניתן החיסון לתלמידות בית הספר במימון המדינה. נציג בית החולים נווה צדק אמר כי החיסון מסייע בהפחתה של 120 מקרי תחלואה מסרטן זה ומונע מומים אחרים בצוואר הרחם.