מנהל העסקים הראשי של ישראייר, זהר אנדלמן, ירצה 6 חודשי עבודות שירות בשל עבירות מס

אנדלמן, מנאשמי פרשת יוניטל, ירצה 6 חודשי עבודות שירות וישלם קנס של 500 אלף שקל במסגרת עסקת טיעון

מנהל עסקים ראשי של קבוצת ישראייר, זהר אנדלמן, ירצה 6 חודשי עבודות שירות וישלם קנס של 500 אלף שקל, במסגרת עסקת טיעון, בגין עבירות מס בפרשת יוניטל.

אנדלמן הואשם כי השמיט מהדו"ח השנתי למס הכנסה דיווח על עסקאות למכירת שתי חברות, בהן היו לו מניות. בנוסף הואשם כי השמיט מהדו"ח השנתי עסקה, בה מכר כ-15% מתוך 50% מניות שהיו לו ביוניטל ותמורתן קיבל כ-700 אלף שקל.

לפי אישום נוסף, אנדלמן ביקש חוות דעת מרואה חשבון, לפיה העסקאות אינה חייבות במס הכנסה, שכן שווי המניות של החברות בהן נעשו העסקאות הוא אפס. לפי האישום הרביעי, הא מכר לחברת טללים 10% ממניות טללים בבעלותו, ובתמורה קיבל ממנה כ-1.13 מיליון שקל, אך העלים את ההכנסות מפקיד השומה ולא דיווח על כך בדו"חות השנתיים שלו בכוונה להתחמק מתשלום מס.

הנאשמים האחרים בפרשה זו, כבר הגיעו לעסקת טיעון, בהם שותפיו לשעבר של אנדלמן, רואה החשבון וכן מעריך השווי. עו"ד קובי גולדמן, המייצג את אנדלמן, טען כי העבירות נעברו לפני כ-10 שנים, חייו של אנדלמן נהרסו ועצם ההרשעה לגביו מהווה עונש כבד ביותר. הוא ביקש לקבוע כי העבירות הן תוצאה של רשלנות, התרשלות וחוסר ניסיון בעסקים.

השופטת, זיוה הדסי-הרמן, ציינה כי לא כך עולה מעובדות כתב האישום. העובדות מלמדות, לדבריה, כי אין מדובר במעידה חד-פעמית אלא בעבירות שונות, המתפרסות על פני מספר שנים ומתייחסות לכמה עסקאות. היא הדגישה כי חלקו של אנדלמן גדול מזה של הנאשמים האחרים בפרשה.

השופטת ציינה כי היא שמעה מפי העדים על הגינותו של אנדלמן, נאמנותו לזולת, עזרתו לחלש ועל התרומות שתרם לאחרים. לדבריה, לא ניתן לה אלא להצר על כך שלא נהג כך כלפי רשויות המס ולא דאג כי הדיווחים שמסר יהיו דיווחי אמת.

עם זאת, החליטה השופטת לא למצות את מלוא הדין עם אנדלמן, בעיקר בשל גורם הזמן. "נראה", ציינה השופטת, "כי בתיק זה התמשכו הליכי החקירה מעל ומעבר למקובל".