ועדת שימוע במכללת ספיר תדון במרצה הערבי שסילק סטודנט במדים

ועדת החינוך התרבות והספורט גינתה בחריפות את התנהגות המרצה שסרב ללמד את הסטודנט בשל הגעתו לקורס לבוש במדי צה"ל ובנשק כשבא משרות מילואים

ועדת החינוך התרבות והספורט גינתה בחריפות את התנהגות המרצה ניזאר חסאן שסרב ללמד את הסטודנט, סגן (מיל) אייל כהן, בשל הגעתו לקורס לבוש במדי צה"ל ובנשק כשבא משרות מילואים, במכללת ספיר שבנגב.

ח"כ זבולון אורלב, מ"מ יו"ר הוועדה אמר בתגובה לאירוע: "שמעתי בזעזוע עמוק שדווקא במכללת ספיר, במקום שהוא על סדר היום הביטחוני, הנמצא תחת טרור 7 שנים, ושבו אמורים היו לדעת את יתרונו של צה"ל כמגן העם, דווקא בה יש מרצה שהעז לנסות ולגרש ולבייש סטודנט ש'העז' להגיע משרות מילואים לשיעור - במדים. זה דבר שלא ייעשה במקומותינו וגם לא יישאר ללא תגובה. בחברה נורמלית היה ראוי דווקא לכבד את חיילי וקציני צה"ל הנושאים בנטל הביטחון. התבטאות המרצה חרגה מכל פרופורציה. אינני חושב שבמסגרת החופש האקדמי יכול מרצה לפגוע בקצין צה"ל. אני מבקש שהמכללה תמצה את מלוא חומרת הדין עם המרצה".

פרופ' זאב צחור, נשיא מכללת ספיר, אמר כי המעשה חמור, וכי עקב כך, המרצה הושעה מיידית והמועצה האקדמית הפנימית 'חלופת סנאט', החליטה פה אחד לגנות את מעשה המרצה ולהעביר את הטיפול לוועדת שימוע. טווח סמכות הוועדה מזיכוי ועד גירוש מהמוסד".