רשות ני"ע תעכב הנפקות המשביר לצרכן, דלק נדל"ן ואלרוב בשל התבטאויות הבעלים

בנוסף, הרשות אסרה על בעל השליטה במשביר, רמי שביט, לבצע בשלב זה עסקאות במניות המשביר שברשותו עד להודעה חדשה

רשות ני"ע עולה מדרגה ותעכב הנפקות של המשביר לצרכן החדש , דלק נדל"ן , ואלרוב בשל התבטאויות של בעלי השליטה ונושאי מישרה בהן. בד בבד, שוקלת הרשות להטיל קנסות על חברות אלה.

בנוסף, הרשות אסרה על בעל השליטה במשביר, רמי שביט, לבצע בשלב זה עיסקאות במניות המשביר שברשותו, עד להודעה חדשה. הרשות אף מבהירה, כי עדיין קיימת האפשרות של חקירה פלילית, בשל ההתבטאויות, בחשד להנעה בדרכי תרמית לרכישת ני"ע.

הסיבה להקצנה בעמדת הרשות היא שורת התבטאויות בשבוע האחרון מצד בעלי שליטה ונושאי משירה בחברות ציבוריות. אתמול התבטא בעל השליטה באלרוב, אלפרד אקירוב, באומרו כי החברה שווה כמיליארד דולר - כפול ממה שהיא שווה כיום.

מספר ימים לפני כן, התבטא בעל השליטה במשביר החדש לצרכן, שביט, לגבי המחזור הצפוי של החברה. שביט אמר כי החברה מגיעה היום למחזור של 2.5 מיליארד שקל, והציבה לעצמה יעד של 5 מיליארד שקל בשלוש השנים הקרובות.

ברשות קיימו אתמול דיונים, לגבי אופן הפעולה הרצוי. היה ברור, כי לאור ריבוי ההתבטאויות ותדירותן, יש צורך להחמיר עם הסנקציות. הרשות הודיעה למשביר החדש לצרכן, המבקשים להנפיק כעת את קשרי תעופה, חברה בשליטתם - כתשקיף מדף, כי היא שוקלת לעכב את ההנפקה.

באשר לדלק נדל"ן, החברה מחזיקה תשקיף מדף פתוח, והרשות הודיעה כי תעכב את הנפקה, אם יירצו בדלק נדל"ן לבצעה. כמו כן, באשר לאלרוב, הודיעה הרשות על עיכוב הנפקות של החברה, במידה שיהיו כאלה.

כוונת הרשות, בהחמרת המדיניות, היא לצנן אמירות מהסוג שנאמרו בימים האחרונים, והעברת מסר לחברות כי "אם לא ירסנו את בעלי השליטה, הן ישלמו על כך מחיר".

ההנחה היא שאם החברות יידעו שהן עשויות להפסיד כתוצאה מאמירות שכאלה, הן "יצננו" את האמירות מצד בעלי השליטה.

בד בבד כי אופציית החקירה כלפי בעלי השליטה ונושאי המשרה, שהתבטאו באופן הבעייתי לכאורה, קיימת תמיד. זאת בצד הסנקציות האזרחיות המוטלות על החברות.

מדלק נדל"ן נמסר בתגובה: "כל פנייה של הרשות תענה על-ידי החברה בצינורות המקובלים. החברה משתפת תמיד פעולה עם הרשות".

מהמשביר לצרכן נמסר בתגובה: "החברה פירסמה הבהרה בהתאם לדרישת הרשות ותמשיך לשתף פעולה עם הרשות באופן מלא כנדרש".