רשת מציעה לרשות השנייה לפנות לגישור משותף; אם הגישור ייכשל - תעתור לבג"ץ

העימות: בעקבות החלטת הרשות השנייה אתמול לקנוס את הזכיינים במיליוני שקלים בגין אי עמידה במחוייבויות

רשת רוצה "לוותר" על הבג"ץ: בעקבות גזירות הרשות השנייה ומועצת הרשות בדבר העיצומים והקנסות שיוטלו על זכייני ערוצים 2 ו-10 כפי שפורסם אתמול (ב'), פנה מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, יוחנן צנגן, לרשות השנייה בהצעה לפנות להליך של גישור משותף לרשת, לרשות השנייה ולארגוני היוצרים. ל"גלובס" נודע כי אם תוך יומיים-שלושה הליך הגישור לא יתקדם - רשת תפנה באופן מיידי לבג"ץ.

לדברי צנגן, כפי שעולה מהמכתב, "רשת רוצה גישור על כל הגדרת הפערים בינה לבין הרשות השנייה - הפקה קנויה מול הפקה פנימית וחלוקת הז'אנרים. בג"ץ לא יפתור את הבעיה לאף אחד".

במכתב ששלח צנגן למנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, ולנורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה, הוא כתב כי "חלקים מתוך דו"ח 2006 שאושר ופורסם על-ידי הרשות השנייה אינם מקובלים על רשת וגורמים לה עוול. בכוונתנו להיאבק על צדקת טענותינו. בשלב זה, אנו מעדיפים שלא לפנות לערכאות, מתוך רצון לבוא אתכם בהידברות ולנסות להסדיר את הנושא במהירות לטובת ציבור הצופים ושני הצדדים".

לרשת מספר טענות מרכזיות בכל הקשור להצהרת הרשות לאי עמידתה של רשת בכל מחויבויותיה. כך, לדוגמה, על-פי רשת סך ההוצאה על הסדרה "משפחה חורגת" נאמדה בכ-2 מיליון שקל, אולם היא לא הוכרה כהפקה קנויה בשל 40 אלף שקל (עלות הפתיח המהווים 2% מההוצאה) אשר נעשה ברשת עצמה.

דוגמה נוספת היא סדרת הדרמה "מלנומה אהובתי" שחלק מההוצאה בגינה, 2.3 מיליון שקל לא הוכרה בשל פתיח בהיקף כספי של 64.8 אלף שקל (המהווה 2.78% מההוצאה) שנעשה על-ידי רשת. דוגמה נוספת של רשת היא סדרת הדוקו "הורי החלומות" כשסך הוצאה של 600 אלף שקל לא הוכרה בשל פתיח בעלות של 13 אלף שקל (המהווה 2.16% מההוצאה) וכן עונה שלמה של "כלבוטק" שלטענת רשת לא הוכרה לצרכי דוקו ותחקיר בגלל פתיח.

בג"ץ לא יפתור את הבעיה / פרשנות

רשת לא מתכוונת לוותר - זה כבר ברור. גזירות הרשות השנייה כבדות עליה יותר מידי, כמו גם על קשת ובטח ובטח על ערוץ 10, שכן מדובר בגזירות שעלותן עומדת על מיליוני שקלים. יחד עם זה לרשת ברור דבר אחד: הליכה לבג"ץ לא תפתור את הבעיה. גם אם בסופו של דבר יימצא פתרון הוא לא יקרה באופן מיידי ורשת שעומדת לעבור כבר בעוד פחות מחודש ל-4 ימי שידור רוצה להוריד את העול הזה מעליה.

לרשת ברור שהליכה לבג"ץ זה לא רק עניין של זמן, אלא גם עניין של כסף, והרבה. לכן מבחינתה הדרך המהירה ביותר לפתור זאת היא באמצעות הליך של גישור שיהיה הליך פומבי ופתוח לכל. וברשת מאמינים כי כניסה להליך של גישור עימה יגרור גם הליך של גישור מול קשת ומול ערוץ 10.