ד"ר אבי אורטל פורש ממשרד צלרמאיר, פילוסוף ושות' לטובת עולם העסקים

השותף הבכיר במחלקת החברות של המשרד מונה למנהל העסקים ואחראי על פעילות קבוצת קמ"ן אחזקות בארה"ב

עו"ד ד"ר אבי אורטל, שותף בכיר במחלקת החברות במשרד צלרמאיר, פילוסוף ושות', פורש מהמשרד לטובת עולם העסקים. אורטל מונה למנהל העסקים ואחראי על פעילות קבוצת קמ"ן אחזקות בארה"ב. קמ"ן היתה לקוחה של אורטל במשרד צלרמאיר, וכעת הופך למעשה אורטל להיות בעצמו לקוח המשרד.

עזיבתו של אורטל לטובת עולם העסקים אינה מפתיעה. הוא קיבל הצעות רבות ממשרדי עורכי דין לעבור לשורותיהם, אולם לא מזה חששו בצלרמאיר. לפני שנה בדיוק פרסם "גלובס" את 13 עורכי הדין המבטיחים בתחומי המשפט המסחרי השונים, שבחר המדריך צ'יימברס אנד פרטנרס, ובהם אורטל. "גלובס" שאל את כל הנבחרים היכן הם רואים עצמם בעוד 5 שנים, ורק אחד "העז" לומר שאולי כבר לא יהיה במשרדו. "אמשיך בפעילותי הנוכחית במשרד או שאשתלב במגזר העסקי", הוא השיב.

ואכן, הוא גם קיים. "אני מכיר את רוני אלרואי (בעל השליטה בקמ"ן וחתנו של יצחק תשובה) כבר כמה שנים", אומר היום אורטל ל"גלובס". "עשיתי לקמ"ן את העסקאות האחרונות, גם בחו"ל, וכך נולדה ההצעה. עבורי ההצעה היתה נכונה מבחינת העניין וגם התאימה לי מבחינת מה שאני יודע לעשות".

אורטל (40) מתמחה בגיוסי הון, הנפקות ושוק ההון. בין היתר, ייצג את קרן שמרוק בכל עסקאותיה בשנים האחרונות, וכן את פרוטרום, ויגילנט ופולימר לוגיסטיקס בהנפקות בלונדון. זאת, בנוסף לייצוג חברות ציבוריות ישראליות וייצוג בנק הפועלים בעסקאות שונות. הוא גם מרצה בנושא מיזוגים ורכישות באוניברסיטת ת"א.

למעשה, אורטל ינהל בקמ"ן את פעילותה הבינלאומית. הדבר העיקרי שמשך אותו לשם, לדבריו, הוא "האתגר המקצועי, הצורך לעשות שינוי ולהתחבר לעולם העסקי. המשרד שלנו מאופיין בחיבור טוב בין עולם המשפט לעסקים, וכתוצאה מכך הרבה עורכי דין נחשפים לתחום העסקי". למי שתוהה מה היה הפקטור הכספי, התשובה של אורטל די ברורה. "אין כאן פיתוי כספי, כי ברמת שכר הבסיס זה דאונגרייד, אבל אם ילך טוב אז ילך טוב. הנושא הכספי מלכתחילה היה פחות חשוב".

* למה לקחו אותך, מה הערך המוסף שלך?

"אני מניח שהניסיון הבינלאומי שלי בכלל ובפרט בנושא מיזוגים ורכישות, וכן העובדה שהכיוון של קמ"ן התפתח בעיקר בחו"ל ובארה"ב, והיה צריך מישהו שיודע להוביל את המהלך בארה"ב. חייתי בארה"ב ועבדתי שם ואני מכיר היטב את השוק האמריקאי. זה בעיקר הניסיון העסקי שלי. הניסיון המשפטי הוא רק ערך מוסף".

* לעריכת דין כבר לא תחזור?

"אני לא שולל שום דבר. אמנם לא הרבה עורכי דין שפנו לעסקים שבו לעריכת דין, אבל דווקא אבי פילוסוף התחיל כעו"ד, עבד כמנכ"ל עלית וחזר להיות עו"ד".

ראשי משרד צלרמאיר, עוה"ד אבי פילוסוף ומיקי צלרמאיר, אמרו שהם מצרים על פרישתו של אורטל, אך מברכים אותו על החלטתו לצאת לעסקים פרטיים. "אבי שימש כעו"ד בעל ניסיון וידע בתקופת פעילותו במשרדנו, תקופה שבה שוק ההון מצוי בצמיחה, וייצג את המשרד באופן המוצלח והמקצועי שמשרדנו מצטיין בו", אמרו השניים. "אנו מאחלים לו ולמשפחתו הצלחה בדרכו החדשה ונמשיך לקיים עימו יחסים עסקיים גם בתפקידו החדש בקבוצת קמ"ן".

בשנה החולפת נרשמה במשרד צלרמאיר עזיבה מעט גדולה יותר משנים עברו. במשרד אומרים שמדובר במקריות בלבד ולא במגמת נטישה. "זה מקצוע קשה, אנשים לא נהיים שותפים, חלק עזבו בכלל לארה"ב או למקומות אחרים. לא מדובר פה בסיפור של משרד אפרתי-גלילי".