אל-על תחתום על הסכם "קוד משותף" עם אמריקן איירליינס; יאפשר טיסה ל-23 יעדים בכרטיס אחד

האישור בוושינגטון צפוי להינתן בנקל - אך מקורות ישראליים אמרו אמש ל"גלובס" כי ייתכן שפניית אל-על תיתקל בקשיים ביורוקרטיים, על רקע חשש של הממונה על ההגבלים העסקיים שהסכמים מסוג זה מחפים על תיאום מחירים בין חברות התעופה

חברת אל-על ואמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה ביותר בארה"ב, הודיעו אמש (ג') בניו-יורק, כי חתמו על הסכם קוד-שרינג (כרטוס משותף), שיאפשר לנוסעים להשתמש בכרטיס של חברה אחת בטיסות מסוימות של החברה האחרת.

אל-על פנתה למשרד התחבורה בירושלים ו"אמריקן" פנתה למשרד התחבורה בוושינגטון בבקשות לאישור ההסכם. האישור בוושינגטון צפוי להינתן בנקל, אך מקורות ישראליים אמרו אמש ל"גלובס", כי ייתכן שפניית אל-על תיתקל בקשיים ביורוקרטיים על רגע התנגדותה של הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, לאשר הסכמים כאלה, בגלל חשש שהסכמים מסוג זה מחפים על תיאום מחירים בין חברות התעופה.

יו"ר אל-על, ישראל בורוביץ', אמר כי ההסכם עם "אמריקן" הוא ההסכם הרחב והמקיף ביותר שחתמה "אל-על" אי פעם עם חברת תעופה זרה. לדבריו, "ההסכם משקף את האסטרטגיה והשאיפה של 'אל-על' להגדיל משמעותית את נפח תנועת הנוסעים מאמריקה הצפונית לישראל ולהקנות לחברה מימד גלובלי יותר".

הנרי ג'וינר, סגן נשיא בכיר לתכנון ב"אמריקן" אמר, כי אל-על היא חברת תעופה בעלת איכות גבוהה, ברמה עולמית, שתספק לנוסעי "אמריקן" אפשרויות נוספות להגיע לתל-אביב.

אל-על מפעילה טיסות ישירות לתל-אביב מניו-יורק, לוס-אנג'לס, מיאמי וטורונטו. עם אישור ההסכם, יוכלו נוסעים לטוס לישראל מ-23 נמלי-תעופה נוספים בארה"ב בכרטיס אחד, לרבות אטלנטה, שיקאגו, בוסטון, שארלוט (קרוליינה הצפונית), לאס-וגאס, דלאס פורת-וורת (טקסאס), אורלאנדו (פלורידה), סיאטל, סאן-פרנסיסקו וסאן-דייגו. כמו כן, יוכלו נוסעים לטוס ישירות מישראל לארה"ב (באל-על) ולחזור דרך נמל-תעופה באירופה שנמצא ברשת של "אמריקן".

מבחינת אמריקן, ההסכם החדש פותח לפניה את השוק הישראלי ומשמש מענה להצלחה הגדולה של הטיסות לישראל שמפעילות "קונטינטאל" (מניו-יורק) ו"דלטה" (מאטלנטה). "דלטה" צפויה לפתוח בקרוב קו מניו-יורק לישראל.

ההסכם יחול על טיסות בנתיבים תל אביב - ניו יורק, תל אביב - לוס אנג'לס ותל אביב - מיאמי, בשני הכיוונים, וכן בנתיבים מתל אביב דרך אירופה למספר רב של יעדים בארה"ב, בשני הכיוונים, ובנוסף בנתיבי טיסות המשך מיעדי אל על בארצות הברית ליעדים אחרים בתוך ארה"ב.

בנוסף, הבוקר הודיעה החברה כי הדירקטוריון אישר את רכישתם של ארבעה מטוסי נוסעים חדשים מדגם בואינג 737-800 תמורת כ- 194 מיליון דולר. המטוסים ישמשו את החברה בטיסות ליעדים קצרי טווח.