ב-UBS מגיבים לעזיבת המנכ"ל באפריקה ישראל: חותכים את מחיר היעד ב-17% ל-450 שקל

עם זאת בבית ההשקעות שומרים על המלצת ה"קנייה" למניה ומציינים כי לא צפוי שינוי אסטרטגי בפעילות החברה והחברות הבנות * סיבות נוספות להורדת מחיר היעד: חולשת הדולר והפרויקטים של החברה בארה"ב

בית ההשקעות UBS מגיב הבוקר לעזיבתו הקרובה של ארז מלצר את משרת מנכ"לות אפריקה וחותך באופן חד את מחיר היעד לחברה ל-450 שקל מ-540 שקל בסקירתם הקודמת - ירידה של 17%. בנוסף לעזיבת מלצר נובעת הורדת מחיר היעד מחולשת הדולר בעולם, על רקע הערכת רוב נכסי החברה לפי שווי דולרי, כמו גם חשיפת החברה למשבר הנדל"ן בארה"ב בשל מספר פרוייקטים גדולים של החברה שם.

בסקירתם מתייחסים כלכלני הבנק כאמור לעזיבתו המפתיע של ארז מלצר מכס המנכ"ל בחברה - פחות משנה וחצי מאז נכנס לתפקידו על רקע חילוקי דעות עם בעל השליטה בחברה (לב לבייב) בהתייחס לכך מציינים ב-UBS כי לדעתם חילוקי הדעות הינם על רקע הגדרות התפקיד של המנכ"ל למול בעל השליטה הדומיננטי. בנוסף מציינים ב-UBS כי הערכתם לגבי מלצר היתה גבוה ביותר.

עם זאת מציינים ב-UBS כי החלפת הקברניט שהחלה בהודעת העזיבה של מלצר (כאשר עדיין לא נקבעה זהות המחליף) לא צפוייה להביא לשינוי באסטרטגיית הפעילות של החברה ולא של החברות הבנות בה, דוגמת אפי פיתוח המרכזת את פעילות החברה ברוסיה והנסחרת בלונדון.

באשר לשוק הנדל"ן האמריקני השקוע במיתון מציינים כלכלני הבנק כי אפריקה ישראל פירטה בדוחות הרבעון השלישי (רווח של 215 מיליון שקל) את הפרוייקטים שלה במדינה. אפריקה, הם מציינים דווקא העלתה את שווי הפרוייקטים שלה בארה"ב והם מעריכים בנוסף כי הפרוייקטים האמורים הפגינו חסינות למשבר בענף.

בנוסף מציינים כלכלכני הבנק כי השווי הדולרי בו משמשת החברה להערכת רוב נכסיה (כולל אלה ברוסיה) פוגע גם הוא בהערכת השווי הנכסי הנקי (NAV) ומחיר היעד החדש נקבע על פי דיסקאונט של 5% לשיטת תמחור נדל"נית זו.