עסקה נוספת של גאידמק עולה על שרטון? סימן שאלה סביב רכישת ארנסון ב-145 מיליון שקל

נזכיר שאם תעדיף אוסיף לבטל את העסקה תיאלץ לוותר על 17 מיליון השקל ששילמה כ"דמי רצינות"

חברת אוסיף בבעלותו של ארקדי גאידמק מבהירה היום (ד') לבורסה, מדוע לא צירפה בדוחותיה האחרונים את נתוני הפרופורמה של חברת א.ארנסון, אשר על הכוונות לרכישתה הודיעה ביום 21 באוקטובר השנה.

על פי הודעת החברה ניראה כי הרכישה בסך 145 מיליון שקל, אשר בעבורה הפקידה אוסיף סך של 17 מיליון שקל כ"דמי רצינות" עומדת בסימן שאלה גדול, ועד שלא תיפטרנה בעיות הכרוכות בהתחייבויות חברת א.ארנסון לבנקים "היא לא יכולה לקבוע ברמה של קרוב לוודאות ואף רחוק מכך שאכן העיסקה תושלם".

קיום העסקה הותנה באישור הממונה על ההגבלום העיסקיים - אשר התקבל, ובאישורי הבנקים לשחרור המוכר מערבויות שהוא העמיד לבנקים. על מנת לקבל אישור זה, בנק אחד נוקט בעמדה של סילוק מלוא חוב החברה כלפיו.לצורך מימון החוב והאשראי הקיים תיהיה מחוייבת החברה להתקשר עם בנק נוסף, אולם הבנק השני אינו מעוניין להגדיל את התחייבויות החברה, וגם דורש חיזוק הערבויות.

על כך מדווחת אוסיף ש"עוצמת הדרישות של הבנקים גדולה באופן משמעותי מאשר ניתן היה לשער במועד חתימת העיסקה". להערכת החברה תוספת הערבויות והתייקרותן "תהווה מעמסה כבדה ביותר ותרע את כלכליות עסקת הרכישה". החברה מבהירה כי קיים חשש סביר שהמשמעות הכספית הכוללת של עמידה בתנאי הבנקים תעלה על סכום הפיצוי המוסכם.