פישמן משאיר את דרבן בת"א 100: מכר יחד עם בן-דב מניות למוסדיים בכ-80 מיליון שקל

העסקה בוצעה לפי 27 שקל למניה ותגדיל את אחזקות הציבור בה לרף של 25% * סה"כ מכרו פישמן ובן-דב כ-5 מיליון מניות דרבן בשבוע האחרון המשקפים כ-9.5% מהון החברה

אליעזר פישמן משאיר את דרבן במדד ת"א-100. לאחר שאילן בן-דב מכר בשבוע שעבר כ-2 מיליון מניות דרבן לדלק נדל"ן, מכרו ביממה האחרונה פישמן ובן-דב כ-3 מיליון מניות נוספות של דרבן למשקיעים מוסדיים במטרה להגדיל את אחזקות הציבור בפרמה לכ-75%. העסקאות האחרונות מול המוסדיים בוצעו לפי שווי של כ-27 שקל למניה, הנחה של כ-4%, על מחיר הבורסה אתמול, ושיקפו תמורה כוללת של כ-81 מיליון שקל.

כאמור, קדמה עסקה האחרונה מול המוסדיים, עסקה שביצע כאמור בן-דב בשבוע שעבר מול דלק נדל"ן. במסגרת העסקה רכשה טאו תשואות, שבבעלות בן-דב, מניות דלק נדל"ן גם כן על מנת לסייע לה להישאר במדד ת"א 100, כשבתמורה מכרה לה כ-2 מיליון מניות דרבן וכן מניות של החברה-הבת של דלק נדל"ן, DGRE, הנסחרת בבורסת לונדון.

סה"כ מכרו פישמן ובן-דב כ-5 מיליון מניות דרבן בשבוע האחרון המשקפים כ-9.5% מהון החברה. בהתאם ירדה אחזקת בעלי העניין בחברה מ-84.5% ל-75%, והחברה תוכל להישאר במדד ת"א 100 גם בעדכון הקרוב שיתבצע בתחילת 2008.

דרבן היא אחת מ-3 פרמות הנדל"ן של אליעזר פישמן, יחד עם כלכלית ירושלים ומבני תעשיה, שנסחרות כיום במדד ת"א 100. לגבי מבני תעשיה, שגם בה אחזקות בעלי העניין הנן מעל הרף המותר החל מ-2008, נראה שפישמן שוקל עדיין האם למכור מניות על מנת להותיר את החברה במדד, כשלשם כך עומד לו פרק זמן של עוד כשבוע - עד למועד הקובע ה-13 בדצמבר.

דרבן עצמה נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.4 מיליארד שקל לאחר שרשמה עליית ערך של כ-33% מתחילת השנה. החברה מחזיקה פורטפוליו של נכסים מניבים בארץ אך את עיקר הצפת הערך שלה בשנים האחרונות רשמה עקב האחזקה בפעילות היזמית של קבוצת פישמן ברוסיה, באמצעות חברת מירלנד. פרט לכך, לדרבן נכסים מניבים גם בצפון אמריקה ובאירופה וכיום היא שותפה גם בפעילות היזמית של קבוצת פישמן בהודו ובמדינות חבר העמים לשעבר.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"