דירקטוריון חברת החשמל ייפרד מדירקטורים פורשים במסיבת ענק בגן אורנים

חברת החשמל מסבירה: "תרומתם של הדירקטורים הפורשים הביאה לחברה או חסכה לחברה מיליוני שקלים. הם גם ויתרו לפני זמן רב על 10% משכרם"

שבוע אחרי שדירקטוריון חברת החשמל אישר תוכנית התייעלות הכוללת בין היתר פרישה של אלף עובדים, מסתבר כי עבור הנהלת החברה, התייעלות לחוד ומסיבות לחוד.

ל"גלובס" נודע כי ב-13 בדצמבר מתכוון הדירקטוריון לערוך "מסיבת פרידה" ממספר דירקטורים שסיימו כהונה אחת או יותר, באירוע שיתקיים ב"גן אורנים", בגני התערוכה בת"א. בחברת החשמל לא פירטו אם הערב יכלול אטרקציות כאלה ואחרות, אולם ההערכה היא כי מדובר בהוצאה לא מבוטלת בסך של עשרות אלפי שקלים. קיום המסיבה עורר תרעומת בקרב עובדים בחברת החשמל ובוועד, שציינו כי "הדירקטוריון רוצה לשלוח מאות עובדים הביתה אבל לא מראה דוגמה אישית בהוצאות הקשורות אליו".

בחברת החשמל דוחים בתוקף את הטענות שהעלו העובדים. "חברי הדירקטוריון שסיימו את כהונתם תרמו לחברת החשמל מהידע האישי ומניסיונם המקצועי בתחומים רבים", מסרו היום (ד') בחברת החשמל. "תרומתם הביאה לחברה או חסכה לחברה מיליוני שקלים. חברי הדירקטוריון ויתרו לפני זמן רב על עשרה אחוז משכרם. יש לציין שהסכום שנחסך מפעולה זו גבוה פי כמה מעלות אירוע הפרידה לחברי הדירקטוריון הפורשים".

עוד טוענים בחברה, כי למרות שחברי דירקטוריון חברת החשמל מקבלים שכר עבור 60 ישיבות בשנה בלבד, הרי שמרביתם מגיעים לישיבות רבות מעל מכסה זו, "בשל חשיבותן למצבה ולעתידה של חברת החשמל וזאת ללא קבלת שכר נוסף", כך על פי החברה.

וההסברים נמשכים: "תהליך התייעלות מתבצע בכל חברה כלכלית גם במבוססות שבהן. תהליך התייעלות מתבצע גם בחברת החשמל, והיא עומדת בכל התחייבויותיה. מצבה של חברת החשמל לא מחייב הפסקת פעילויות מין אלו. לאור כל זאת מצאה החברה לחובה להיפרד מחברי הדירקטוריון הפורשים באירוע צנוע".

למרות הדברים, בוועד העובדים לא מתרגשים באמת מתוכנית ההתייעלות. גורמים בוועד טוענים כי התוכנית נועדה רק להאדיר אנשים מסוימים בהנהלה, ובכדי ליצור לחץ נוסף על העובדים כדי שיסכימו לרפורמה במשק החשמל.