בריטיש מידלנד תתחיל להפעיל ממארס 2008 קו טיסות יומי סדיר בין ישראל ללונדון

על הקו לאנגליה טסה כיום חברה סדירה ישראלית אחת - אל על ושתי חברות סדירות אנגליות- בריטיש איירוויס ובריטיש מידלנד

חברת התעופה בריטיש מידלנד תתחיל להפעיל מאמצע מארס 2008 קו טיסות יומי סדיר בין ישראל ושדה התעופה הית'רו בלונדון, שנחשב לאחד משדות התעופה העמוסים והנגישים בעולם. בכך היא תהפוך למוביל הנקוב האנגלי השני על קו זה.

על הקו לאנגליה טסה כיום חברה סדירה ישראלית אחת - אל על ושתי חברות סדירות אנגליות- בריטיש איירוויס ובריטיש מידלנד. בהתאם להסכם בין המדינות פתוחה עתה הדרך בפני חברה ישראלית נוספת לקבל מעמד של מוביל נקוב על קו זה. משמעות הדבר תוספת מושבים, הגדלת התחרות ואפשרות לירידת מחירים. יחד עם זאת ספק עם המחירים ירדו בצורה משמעותית וזאת בעקבות העלות הגבוהה של הדלק, ששומרת על מחיר כרטיסים גבוה.

יצוין, שבעקבות החתימה על ההסכם בין משרד התחבורה האנגלי ומשרד התחבורה הישראלי על ההסכם לתוספת מובילים נקובים, פנתה ישראייר למשרד התחבורה בדרישה למנות גם אותה למוביל נקוב, אך לטענתה, לפי שעה דרישה זו לא נענתה. כיום מפעילה ישראייר ארבע טיסות צ'רטר שבועיות ללונדון ולטענתה היא מסוגלת להטיס גם שש טיסות שבועיות.

הטיסה היומית של בריטיש מידלנד תתבצע במטוס איירבוס A320 שבו מחלקת עסקים ובה 20 מושבים ומחלקת תיירים ובה 108 מושבים. לרגל חנוכת הקו הודיעה החברה על מחיר מיוחד של החל מ-497 דולר לכרטיס במחלקת הנוסעים ו-1,230 דולר במחלקת העסקים. מחיר זה כולל מספר לא גדול של כרטיסים. הטיסות ממריאות מישראל בבוקר, כדי לאפשר לנוסעים להגיע בשעה סבירה לטיסות ההמשך.

לדברי מנכ"ל בריטיש מידלנד נייג'ל טרנר, קו זה הוא חלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה לטיסות בטווח הבינוני וכי הוא משוכנע שהכניסה לשוק הישראלי תגביר את התחרות בו לטובת הצרכן הישראלי.

בריטיש מידלנד היא בבעלות משותפת של סייר מייקל בישופ, המחזיק במחצית מהמניות. 30% מהמניות הן בבעלות לופטהנזה ו-20% מהמניות בבעיות סאס.

תל-אביב היא היעד ה-41 אליו מפעילה החברה טיסות ישירות מנמל התעופה הית'רו במהלך 2006 הטיסה החברה כ-10.5 מיליון נוסעים בכ-107 טיסות יומיות. לחברה 28 מטוסי איירבוס הטסים ליעדים בינוניים ורחוקים, 16 מטוסים המיועדים ליעדים פנים ארציים וכן 19 מטוסי בואינג 737 של בי.אמ.אי בייבי, שהיא חברת לו קוסט ליעדים באנגליה ובאירופה.