סוד המלים החוזרות

מה מלמדות מלים שמופיעות שוב ושוב ב"קורות חיים" של מועמד לעבודה

ליאורה ליפץ היא מאמנת אישית לאנשי עסקים ומפרסמת בגלובס עצה יומית למנהלים בזירת העסקים. לחץ כאן כדי לקבל מדי יום את העצה לתיבת הדואר שלך - ובחינם

סביבת התעסוקה בת זמננו מציבה בפני מי שמגייס כח אדם אתגר לא פשוט כבר בשלב סינון קורות החיים. בין אם ה"קורות" הגיעו בעקבות מודעת דרושים שפרסמת, או דרך חברות השמה שפנית אליהן ואמורות למסור לידך רק את אלה של המועמדים המתאימים יותר - לעולם תצטבר על שולחנך ערימה יפה של מסמכי word - וכולם, לכאורה, עונים על דרישות התפקיד המדובר - בעלי השכלה מגוונת ומתאימה ויש להם ניסיון תעסוקתי רלוונטי.

ובכן, כולם גם עברו קורס בכתיבת קורות חיים וכתוצאה מכך, מסמך קורות החיים שלהם לא באמת מאפשר מה בדיוק עשו, מה ההתמחות שלהם ומי האדם שמאחוריהם.

ובכן, אין ברירה - צריך לקרוא בין השורות: אל תרשה לעצמך להתרשם מכינויי התפקידים, אלא התעמק במה שהאדם עשה במסגרת התפקיד ובעיקר במשימות שבהן הוא התרכז, כדאי לעיין היטב בתחומים המופיעים ראשונים בכל תפקיד ותפקיד.

לדוגמא:

הבה ניקח קורות חיים של אדם שאחד התפקידים שמילא היה "מנהל מכירות".
אם בסעיף הראשון שמופיע מתחת לכותרת תפקיד זה כתוב: "ניהול צוות מכירה" אפשר להניח שאחת המעלות של האיש היא יצירת צוות, שהקשר הבינאישי הוא ערך חשוב בעיניו ושהוא מיומן בכך.

אם לעומת זאת בסעיף הראשון כתוב: "הובלת החברה להגדלת המכירות" סביר שזהו אדם המונע על ידי הישגים, נחוש להשיג תוצאות עסקיות ושהדרך להשגתן פחות חשובה בעיניו.

כדאי לבדוק מה הן מילים חוזרות על עצמן בקורות החיים, הן מבטאות את היכולות הטבעיות של המועמד: אם המילים "הנעה", "הובלה", "יצירה" חוזרות - לפניך מנהיג מבטן ומלידה, אדם בעל חזון שהעובדים ילכו אחריו, יוביל שינויים יזהה ויפעל לפי הזדמנויות שיקרו לדרכו.

אם המילים "שיטה", "תוצאה", "מערך" ו"הטמעה" מופיעות פעמים רבות בקורות החיים, לפניך מנהל מונחה משימה, בעל כושר ארגון ותכנון.