הערכות: נזק של מיליוני שקלים לפז בשל תקלה בבז"ן אשדוד

פז: החברה נערכת לתיקון התקלה; הערכה ראשונית: התיקון עלול להימשך עד לסוף החודש

בשנים האחרונות אירעו מספר לא מבוטל של תקלות בבית הזיקוק באשדוד בתקופה בה היה בבעלות המדינה, אבל נראה כי גם הפרטת החברה לא מבטיחה חסינות מתקלות. פז, שבשליטת איש העסקים צדיק בינו דיווחה היום (ב') כי במהלך הפעלתו של בית הזיקוק באשדוד אירעה תקלה ביחידת הפצחן הטקליטי (FCC), האחראית על זיקוק מוצרי הדלק המורכבים.

כתוצאה מכך, תמהיל התזקיקים של בית הזיקוק השתנה ויכלול תוצרים באיכות נחותה יותר כפי שהיה בית הזיקוק מייצר בתנאים רגילים. בין היתר, בית הזיקוק באשדוד לא יוכל ליצרן גפ"מ (גז בישול), דבר שעשוי להביא לקשיים באספקה ללקוחות. על פי הערכות התקלה נגרמה כאשר הוזרמו מים לפצחן הטקליטי במקום קיטור בלחץ גבוה. מניסיון העבר, לחברה ידרשו 20 יום לפחות בשביל לתקן את התקלה.

בהודעת פז נמסר כי החברה נערכת לתיקון התקלה ומהערכה ראשונית עולה כי התיקון עלול להימשך עד לסוף החודש. בחברה מדגישים כי בית הזיקוק באשדוד ערוך לעמוד באספקת כל מוצרי הדלק למעט גז הבישול. על פי הערכות בחברות הדלק, התקלה צפויה לגרום לפז נזק בהיקף כולל של מיליוני שקלים, זאת בנוסף להפסד של מיליוני שקלים שהיא צפויה לרשום ברבעון הרביעי בשל השבתת בית הזיקוק באשדוד לצורך השיפוצים. ברבעון הרביעי של שנת 2007 היה בית הזיקוק באשדוד מושבת למשך 56 ימים לצרכי שיפוץ.

מפז נמסר בתגובה, כי "במהלך ההפעלה מחדש של בית הזיקוק קרתה תקלה בפצחן הקטליטי, אנו מטפלים בתקלה וצופים שתתוקן עד סוף חודש זה. בתהליך של הפעלה מחדש של בתי זיקוק מתרחשות מעת לעת תקלות. חברת פז, ערוכה לספק את כל המוצרים".