צו זמני אוסר על זכייני ננדוס לשעבר לעשות שימוש במותג

לבקשת רשת המזון העולמית ננדוס, הוציא בית המשפט המחוזי בת"א צו מניעה זמני האוסר על זכייני ננדוס לשעבר בישראל - חברת ננדוס ישראל אחזקות ובעליה ומנהלה, יובל דורון - מלעשות שימוש במותג "ננדוס" במסעדות שהם מפעילים.

ננדוס טענה, באמצעות עו"ד טל שפרנט, כי הזכיינים הישראלים אינם עומדים בדרישות ובסטנדרטים של הרשת מבחינת תנאי ההיגיינה במסעדות, ואינם משלמים כל תמלוגים בגין השימוש בסימן המסחר, בידע ובקניין הרוחני שלה. בתיק העיקרי מתבקש ביהמ"ש לחייב את הזכיינים הישראלים בתשלום תמלוגים בשיעור 1% ממחזור המכירות של המסעדות בישראל מאז אוגוסט 2005, אז נחתם הסכם הזיכיון. הזכיינים טענו שהשימוש בסימן נעשה כדין על יסוד הסכמי הזיכיון.

השופט יהודה זפט קיבל את טענת ננדוס, לפיה היא לא העניקה לזכיינים רישיון שימוש בסימן ננדוס. הוא קבע כי ננדוס העולמית הרימה את הנטל להראות סיכוי הצלחה בתביעתה, וכי ניתן לומר שסיכויי ההצלחה הם גבוהים ביותר.

השופט דחה את טענת הזכיינים, לפיה אין לתת את הצו לאור ההשקעות הרבות שהשקיעו. הוא קבע כי הזכיינים יוכלו להפעיל את עסקיהם ללא שימוש בסימן המסחר ננדוס. לדבריו, כשמדובר בהפרה ברורה של סימן מסחר, נזקי המפר ממתן הצו לא יטו את הכף נגד מתן צו זמני, המיועד למנוע את המשך ההפרה. (ת.א. 2529/07).