בבנק לאומי ממליצים להתמקד במניות של חברות יציבות ובעלות מדיניות חלוקת דיבידנד

[לפורטל הפיננסי] בדומה לכלכלני בנק הפועלים, גם בלאומי מעריכים כי התנודתיות בשוקי העולם צפויה להימשך

"אנו ממליצים על התמקדות בהחזקת מניות ערך של חברות יציבות ובעלות מדיניות חלוקת דיבידנד, וכן על רכישת הגנות מתאימות" כך אומרים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון המקומי.

בדומה לכלכלני בנק הפועלים, גם בבנק לאומי מעריכים כי בשל משבר האשראי שפקד את העולם וצפוי להשפיע על ביצועי הפירמות ובשל מחירי השיא של חומרי הגלם, צפויה התנודתיות להימשך. המסחר בשוק המקומי, אומרים בלאומי, יושפע בעיקר מן המגמה שמעבר לים.

אשר לאג"ח, אומרים בבנק כי בתקופה הקרובה צפויה להימשך מגמת התחזקות הציפיות האינפלציוניות הנגזרות משוק ההון ובייחוד באלו הקצרות. אי לכך, על אף שהמדדים הקרובים צפויים להיות נמוכים יחסית, קיימת, לדבריהם, עדיפות לאגרות חוב צמודות מדד.

בנוסף, לנוכח רמת התנודתיות בשוק והסיכון הגבוה הכרוך בהשקעה על רקע התנודתיות במסחר העולמי, שבורים הכלכלנים כי יש לשמור על מח"מ קצר ברכיב האג"חי. ההשקעה באפיק הצמוד זה לטווחים קצר עד בינוני "מעניינת". באפיק השקלי קיימת עדיפות להשקעה באגרות חוב בעלות טווח קצר לפדיון, ובבנק ממליצים לגוון רכיב זה באגרות חוב בעלות ריבית משתנה.

באג"ח קונצרני ממליצים בבנק להתרכז באג"ח בעלות דירוג גבוה. הכלכלנים מעריכים כי המרווחים לא צפויים להמשיך להצטמצם באופן משמעותי בטווח הקרוב, ובוודאי אינם צפויים להגיע לרמות מלפני המשבר.

בהתייחסם לשוק המט"ח אומרים בבנק כי בטווח הארוך יותר נראה שמגמת היחלשותו של הדולר בעולם מתקרבת למיצוי, מה שיבוא לידי ביטוי גם בשערו יחסית לשקל.

בטווח הקצר עד הבינוני, לעומת זאת, מעריכים הכלכלנים כי חוסנו הפיננסי של השוק המקומי וחשיפתו הנמוכה יחסית (בהשוואה לארה"ב ולגוש האירו) להשפעות הישירות של משבר הסאב-פריים וכן הצפי להמשך הצטמצמות פער הריביות בין השוק המקומי לזה האמריקני, צפויים להמשיך ולתמוך בשקל.