BDI: המשק הישראלי רשם בנובמבר הטבה קלה במצב סיכונו העסקי לאחר חודשיים של הרעה

כך עולה מנתוני מדד הסיכון המשולב לסיכום חודש נובמבר * מדד מוסר התשלומים נותר ללא שינוי בחודש החולף

המשק הישראלי רשם בחודש נובמבר הטבה קלה במצב סיכונו העסקי לאחר חודשיים בהם רשם הרעה. כך עולה מנתוני מדד הסיכון המשולב של BdiCoface לסיכום חודש נובמבר. סיכונו העסקי של המשק עמד בחודש החולף על רמת סיכון של 5.81 נקודות, בהשוואה ל-5.87 נקודות באוקטובר. לעומת זאת, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בה עמד הסיכון הממוצע של המשק הישראלי על 5.75 נקודות, בנובמבר 2007 נרשמה הרעה של כ-1%.

מהנתונים עולה, כי 15.6% מהחברות והעסקים שנבדקו על-ידי כלכלני BdiCoface דורגו ברמות הסיכון הגבוהות והמסוכנות ביותר (דירוגי הסיכון 9 ו-10), בהשוואה לכ-15.1% בחודש הקודם. שיעורם של העסקים והחברות המדורגים ברמות הסיכון שמעל לממוצע עלה גם כן. מבין אלפי החברות והעסקים שנבדקו בחודש החולף, 16.8% דורגו ברמות סיכונים מעל הממוצע (דירוגי הסיכון 7 ו-8), בהשוואה ל-16.3% באוקטובר.

במקביל, פרסמה BDI את מדד מוסר התשלומים לחודש נובמבר. מהנתונים עולה כי בנובמבר לא רשם המשק הישראלי שינוי בסך ימי האשראי בפועל (ימי פיגור + ימי אשראי בהסכמה). מספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה על-ידי הספקים עמד על 88 ימים, בדומה לחודש שעבר (ולתקופה המקבילה אשתקד) ומספר ימי הפיגור בתשלומים נותר גם כן ללא שינוי ועמד על 7 ימים. בתקופה המקבילה אשתקד, עמד מספר ימי הפיגור התשלומים על 10 ימים.