גם ב-UBS סבורים כי האינפלציה תעבור את תקרת היעד: תגיע בפברואר ל-3.5%

[לפורטל הפיננסי][לאתר אפיקים סולידיים] רק במאי 2008, צופים האנליסטים, תחזור האינפלציה לגבולות היעד, ועד סוף השנה הבאה תצטנן ל-2%

שיחת היום בבורסה היתה האינפלציה, שהרימה ביום שישי את ראשה עם פרסומו של מדד המחירים לצרכן בחודש נובמבר, שעלה בשיעור של 0.4% ועתיד, ככל הנראה, לעבור את תקרת היעד השנתית שקבעו משרד האוצר ובנק ישראל. גם בארה"ב התפרסם מדד המחירים ביום שישי, וגם שם היה המסר דומה. כתוצאה מכך, החל ביום שישי גל של ירידות שערים בעולם, שהגיע היום לת"א. הבורסה המקומית ננעלה בירידות חדות, והגזרה הסולידית קרסה.

הבנק השווייצרי UBS הצטרף בסוף השבוע לתחזיות שלפיהן הלחצים האינפלציוניים ימשיכו להתגבר. תחת הכותרת "הפתעת אינפלציה לא-נעימה" כותבים האנליסטים כי ברבעון הראשון וברבעון השני של 2008 תעבור האינפלציה את תקרת היעד במונחים שנתיים, וכי בחודש פברואר תגיע לשיא של 3.5%.

רק במאי 2008, צופים האנליסטים, תחזור האינפלציה לגבולות היעד, ועד סוף השנה הבאה תצטנן ל-2%.

אשר לריבית, האנליסטים מצטרפים לדעה שלפי יהיה על בנק ישראל להעלות את הריבית מוקדם יותר מתחזיתו הקודמת של UBS, שאמר בעבר כי בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.25% ל-4.25% ברבעון הראשון של 2008. כעת אומרים בבנק כי על סטנלי פישר יהיה להעלות את הריבית "מוקדם יותר ובשיעור גדול יותר".