הדולר לא נשאר הרבה זמן מעל 4 שקלים: שערו היציג ירד ב-0.85% ל-3.974 שקלים

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] לקראת סוף המסחר נפל ב-1.4% ל-3.95 שקלים * האירו איבד 0.77%, ושערו היציג נקבע ב-5.722 שקלים

אחרי מספר ימים רצופים של התחזקות, שבשיאם ננעל אתמול מעל 4 שקלים לראשונה מזה כמעט 3 חודשים, חזר היום הדולר לרדת ביחס לשקל. בעולם נסחר הדולר ביציבות, כשבשוק המתינו לפרסום נתוני הנדל"ן בארה"ב כדי לקבל אינדיקציה נוספת למצב הכלכלה האמריקנית. נציין כי לקראת נעילת המסחר רשם הדולר ירידה יומית של 1.4% לשער של 3.953 שקלים.

בימים האחרונים התחזק הדולר בעולם, וגם ביחס לשקל, בעקבות פרסום נתוני האינפלציה ביום שישי אשר עוררו את החששות מפני התפרצות אינפלציונית שלא תאפשר לפדרל ריזרב להפחית את הריבית בצורה אגרסיבית. הנחת הפחתת הריבית תמכה בהיחלשות הדולר בתקופה האחרונה, ומשזו הועמדה בסימן שאלה נסללה הדרך להתחזקותו של המטבע האמריקני. גם ירידות השערים בשוקי המניות הגלובלים מספקים תמיכה לדולר. ביחס לשקל הוסיף לערכו הדולר 3.43% תוך 6 ימי מסחר, כולל אתמול.

המטבע האמריקני ירד ב-0.85% לשער יציג של 3.974 שקלים. והאירו איבד 0.77%, ושערו היציג נקבע ב-5.722 שקלים.

איזי פורקס: האינפלציה מחזקת את הדולר

שבוע לפני חג המולד, נראה כי הדולר התחיל את החגיגות לפני הזמן. לאחר ההתאוששות של הדולר ביום שישי, גם השבוע פתח הדולר בהתחזקות קלה מול מרבית המטבעות. את הסיבות להתחזקות הדולר אפשר לסכם במילה אחת: אינפלציה. לאחר שמדד המחירים ליצרן הפתיע לטובה, ביום שישי האחרון, מדד המחירים לצרכן יצא גבוה מהצפי וחשוב לציין כי זוהי העלייה החדה ביותר במדד מזה שנתיים.

פרסומי המדדים גרמו לחוזים העתידים להוריד את הצפיות לירידה נוספת בריבית בינואר 2008 מ-100% ל-80%. הירידה בציפיות מגיע כי האנליסטים מאמינים שהעלייה במחירים תגביל את המשכיות המדיניות המוניטארית בה נקט ה'פד' מאז פרוץ משבר האשראי. מבחינת נתונים, אתמול פורסם בארה"ב סקר ייצור המחוז הפדראלי של ניו-יורק אשר הצביע על צמיחה מתונה באזורי הייצור. החשבון השוטף הראה על צמצום בגרעון ומדד שוק הבתים בארה"ב נותר בדצמבר ללא שינוי ברמה של 19 נקודות, שפל של כל הזמנים זה החודש השלישי ברציפות.

בשוק המקומי, הדולר חזר לאחר חודשיים להיסחר מעל הרמה הפסיכולוגית של 4 השקלים. גם אצלנו מדד המחירים לצרכן הראה על עלייה באינפלציה, וירידות מתמשכות בבורסה המקומית גרם להיחלשותו של השקל. כזכור, ירידות בבורסה גורמות למשקיעים הזרים להוציא את הכסף מהשוק תוך המרה של השקלים לדולרים.

פינוטק: המחסום הפסיכולוגי של 4 השקלים נפרץ

המטבע האמריקני רשם עליות שערים כנגד האירו אמש. המסחר הספקולטיבי של משקיעים רבים הסבורים כי הנתונים האינפלציוניים עשויים להביא את הפדרל ריזרב להיות פחות אגרסיבי ולרסן את המדיניות המוניטארית של קיצוצים בריבית עם תחילתה של השנה החדשה.

יחד עם זאת, לא נמוגו הערכות האנליסטים אשר צופים כי ה'פד' יוריד את הריבית במשק האמריקני בעוד 0.25% כבר בפגישתה הקרובה ב-30 בינואר 2008 וזאת בכדי להגביר את קצב הצמיחה של הכלכלה האמריקנית ולמתן את צניחת המחירים בשוק הנדל"ן. נוסף על כך, אם נביט בתמחור על החוזים העתידיים בריבית ה'פד', נראה כי עדיין ישנו סיכוי של 80% לקיצוץ בריבית ה'פד' בחודש הבא.

המטבע הישראלי איבד יותר מ-1% כנגד הדולר עם תחילת המסחר ביום שני ופרץ את רמת ההתנגדות הפסיכולוגית של 4 שקלים. זאת, על רקע ההתחזקות השטר הירוק בעולם. מבחינה טכנית, המחסום הפסיכולוגי נפרץ ועשוי להתרחב משמעותית כבר בטווח הקצר.