אחרי יום תנודתי ננעל הדולר כמעט בלא שינוי: שערו היציג עלה ב-0.02% ל-3.943 שקלים

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] האירו איבד 0.44%, ושערו היציג נקבע ב-5.647 שקלים * פינוטק: לחץ של קניות מחזק את הדולר לקראת סוף השנה

יום תנודתי עבר על זירת המט"ח המקומית. הדולר פתח בעלייה קלה, עבר לירידה של 0.3% ולבסוף ננעל כמעט ללא שינוי. נזכיר כי ביומיים האחרונים רשם המטבע האמריקני היחלשות מצטברת של 1.7%. האירו, שירד אף הוא בחדות בימים האחרונים, נסחר לאורך כל היום בהיחלשות, וכך גם ננעל.

סוחרי המט"ח, יחד עם יתר המשקיעים, ממתינים להחלטת הריבית של בנק ישראל ביום שני הקרוב. הנגיד, פרופסור סטנלי פישר, צפוי לשקול ברצינות העלאת ריבית של 0.25%, לנוכח נתוני האינפלציה האחרונים. אם אכן יעשה כן, ישתוו שיעורי הריביות בישראל ובארה"ב, ויעמדו על 4.25%. ההחלטה בישראל היא שתקבע את פער הריביות בסוף השנה הנוכחית, כיוון שההחלטה הבאה של הפדרל ריזרב תתקיים כבר בשנת 2008, בסוף ינואר.

הדולר עלה ב-0.02%, וננעל בשער יציג של 3.943 שקלים. האירו איבד 0.44% מערכו, ושערו היציג נקבע על 5.647 שקלים.

פינוטק: לחץ של קניות מחזק את הדולר לקראת סוף השנה

הדולר מקבל דחיפה נוספת כחלק מאפקט סוף שנה כשהוא מזנק לשיא של 3 חודשים אל מול הסטרלינג. המטבע המלוכני מאבד את שיווי המשקל כשגוברות ההערכות להורדת ריבית נוספת בבריטניה. כעת נסחר הדולר סביב הרמות של 1.4385 אל מול האירו, סביב הרמות של 113.40 אל מול היין וסביב הרמות של 1.9980 אל מול הסטרלינג.

למרות חוזקו ויציבותו של הדולר בעולם הוא דווקא נחלש אל מול השקל כשרשם אתמול ירידה של 0.8%. ייתכן כי בטווח הקצר נמשיך להבחין במכירות של דולרים, אך בטווח הבינוני עשוי הדולר לחצות מחדש את רף ה-4.00 שקלים לכיוון מעלה.

השטר הישראלי נהנה מנתוני מאקרו חזקים מבית ששומרים על חוזקו ביחס לדולר. אתמול פורסם כי בחודש אוקטובר האבטלה בישראל ירדה לרמה של 6.9%, הנמוכה ביותר מזה 10 שנים. הצמיחה המהירה מכה את התחזיות וממשיכה להקטין את מספרם של הבלתי מועסקים.

Easy Forex:

הדולר ממשיך להיחלש מול השקל. הנפילה של שער הדולר מגיעה לאחר שהדולר הוסיף 4.4% תוך שבועיים, ועלה מעבר לרמת 4 השקלים. עיני הסוחרים מכוונים ליום שני הקרוב, שבו תתפרסם החלטת הריבית האחרונה ל-2007. השאלה שרובם שואלים היא האם הריביות בין ישראל וארה"ב יסיימו את 2007 עם ריביות בשיעור זהה של 4.25% .