כלכלני בנק הפועלים: הריבית תעלה ל-4.5% בשנת 2008 - אך עדיין מדובר בריבית נמוכה מאוד

הכלכלנים: "שבוע המסחר האחרון הוכיח כי רמת הסיכון בשוק המניות עלתה מאוד בחודשים האחרונים" * "בימים שנותרו עד לסוף 2007 ינסה השוק לשמור על יציבות. עם זאת, קיים בעולם חשש מפני הרבעון הראשון של 2008, אשר עלול להתאפיין בלחץ שלילי"

בעוד שנת 2007 מתקרבת לסיומה והשוק ניצב בפתח החלטת ריבית חשובה בשבוע הבא, כותבים כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית על שוק ההון, כי "בימים שנותרו עד לסוף 2007 ינסה השוק לשמור על יציבות, המאפיינת אותו באופן מסורתי בסוף השנה. עם זאת, קיים בעולם חשש מפני הרבעון הראשון של 2008, אשר עלול להתאפיין בלחץ שלילי".

הכלכלנים מדגישים כי "החשש העיקרי הוא מפני השלכות נוספות של משבר הסאב פריים, ובעיקר מפני מחיקות נוספות שתבצענה חברות בעולם מה שיתורגם לשחיקה נוספת במניותיהן". עם זאת, בבנק הפועלים מאמינים כי המשק הישראלי יצלח את המשבר העולמי: "הנתונים הכלכליים הטובים של המשק הישראלי בכלל, וביצועי החברות בפרט, צפוים להמשיך ולהטיב עם המניות המקומיות. ההערכות הן כי הצמיחה בישראל צפויה להמשך גם ב-2008 (גם אם בקצב מתון יחסית לצמיחה החדה של 2007), וכמוה גם הצריכה הפרטית, כך שמבחינה זו אנו חשים נוח עם החשיפה המנייתית בראיה לטווח הארוך, מעבר ללחצים האפשריים בטווח הקצר".

שבוע המסחר בבורסה, שהחל בירידות שערים חדות בעקבות הירידות בעולם ונתוני האינפלציה המדאיגים, הביא את הכלכלנים להדגיש כי "שבוע המסחר האחרון הוכיח כי רמת הסיכון בשוק המניות עלתה מאוד בחודשים האחרונים". נוכח הזעזועים, ממליצים בבנק הפועלים להתמקד במניות דפנסיביות המאופיינות בין היתר במדיניות חלוקת דיבידנדים יציבה.

בהתייחסם לנתוני האינפלציה והמדיניות המוניטרית העתידית של בנק ישראל, מסרו כלכלני הפועלים כי השוק כבר מתמחר העלאת ריבית של 0.25% ל-4.25%. להערכתם, הריבית בישראל תעלה ב-2008 ל-4.5%. שיעור זה אמנם גבוה מריבית בגובה 3.5% שידע המשק רק לפני מספר חודשים, אולם הכלכלנים מזכירים כי "במונחים היסטוריים מדובר עדיין בריבית נמוכה מאוד למשק הישראלי".