לא מחכה לפישר: הדולר היציג נחלש ב-0.97% ל-3.876 שקלים לפני החלטת הריבית הערב

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] האירו היציג איבד 0.63% ל-5.585 שקלים * על פי הערכות, יעלה הערב פישר את הריבית ב-0.25% ל-4.25%

על סף החלטת הריבית לחודש ינואר הערב, רשם השקל התחזקות משמעותית ומפתיע מול המטבעות הזרים המובילים, הדולר והאירו. שבוע המסחר במט"ח שהחל בהתחזקות של השקל הישראלי המשיך במגמה גם בשעות הצהריים תוך התחזקות מגמת ההתחזקות.

הזירה המקומית ממתינה כאמור להחלטת הריבית של בנק ישראל הערב. הצפי הוא כי נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, יעלה את מחיר הכסף ב-0.25%. אם אכן כך יעשה, יימחק כליל פער הריביות בין הדולר לבין השקל, אחרי שרק לפני חודשים ספורים עמד על 1.75%.

במסחר בארץ ירד שערו של הדולר היציג ב-0.97% ושערו נקבע על רמה של 3.876 שקלים. האירו נחלש אף הוא - איבד 0.63% לשער של 5.585 שקלים.

בעולם, לקראת חג המולד, נסחר הבוקר הדולר ביציבות עם נטייה לעליות קלות. כנגד הין נסחר הדולר בעלייה ל-114.1 ין לדולר ובשיא של 6 שבועות. ביחס לאירו ולליש"ט נסחר הדולר כמעט ללא שינוי.

ביום ו' איבד הדולר 0.73% ושערו היציג נקבע על 3.914 שקלים. שערו היציג של האירו ירד ב-0.47% ל-5.6207 שקלים.

רכבת ההרים של 2007

לקראת סיום שנת 2007 נזכיר כי שערו של הדולר מול השקל כמו על רכבת הרים. השנה החלה בשער של 4.205 שקלים וכעת הוא נסחר סביב רמה של 3.88 - ירידה של כ-7.5%. באופן כללי, לדולר היתה שנה של עליות ומורדות בזירת המט"ח, בתחילת השנה נסחר הדולר בירידה ביחס לדולר והגיע עד לרמה של 3.932. באמצע מאי, החל הדולר להתחזק ובתחילת אוגוסט רשם שיא שנתי כאשר נסחר ברמה של 4.337 שקלים.

מאז חל שוב היפוך במגמה ושערו של המטבע האמריקני ירד בסוף נובמבר לרמות שפל שנתיות של 3.83 שקלים. במהלך חודש דצמבר שב הדולר להתחזק ובאמצע החודש בחן שוב את רמת ה-4 שקלים, מאז ועד עתה שב הדולר להחלש כנגד השקל ומחירו הנוכחי נמוך מרמה של 3.9 שקלים.

Easy Forex: בנק ישראל יצטרך להגיב לאינפלציה

הדולר נסחר ביציבות מול רוב המטבעות העיקריים ביום שישי, ונראה שהסנטימנט החיובי שבו נמצא המטבע האמריקני בתקופה האחרונה נמשך. הנתונים הכלכליים שפורסמו בארה"ב יצאו מעורבים. ההכנסה הפרטית יצאה נמוכה במקצת, הגידול בצריכה הפרטית יצא בדומה לצפי והוצאות הצרכנים ומדד אמון הצרכנים יצאו טובים במקצת מהצפי. נראה שהשוק היה אדיש לנתונים אלו אולי בגלל המחזורים הנמוכים. כזכור השבוע חוגגים בעולם את חג המולד והמסחר יהיה דליל במיוחד. מה גם שלא צפויים נתונים כלכליים היום ומחר בארה"ב.

היום יפרסם בנק ישראל את גובה הריבית לחודש דצמבר. צפי האנליסטים הוא שהריבית תעלה ב-0.25% כתוצאה ממדד המחירים לצרכן הגבוה שיצא בנובמבר. ההערכות בשווקים הם שהאינפלציה בישראל מתחילה להרים את הראש ושהעליות החדות במחירי המוצרים עוד לא הגיעו במלוא כוחם. בנק ישראל יצטרך להגיב אם והאינפלציה תעלה, וכלכלנים רבים מעריכים שעד סוף שנת 2008 הריבית בארץ תעמוד בשיעור של 5%-5.5%.

פינוטק: הדולר ימשיך להיות פגיע בטווח הארוך

אתמול קיבלה הבורסה בת"א זריקת מרץ מהמגמה החיובית במדדים המובילים של בורסות ארה"ב ואסיה וסיימה גם היא בעליות חדות. הטון החיובי של הימים האחרונים בשווקים הפיננסים החזיר מעט את התיאבון לסיכון בקרב המשקיעים אשר חזרו לרכוש את המטבע הישראלי.

חזרתם של הספקולציות להורדות ריבית נוספות בארה"ב כשמנגד, ניראה כי בנק ישראל לא יוריד ואולי אף יעלה את הריבית, בכדי לרסן את האינפלציה, מעניקות גם הן תמיכה משמעותית לשקל.

באסיה, יום שני רצוף של עליות בבורסות אסיה. הלך הרוחות החיובי בשווקי ההון, הביא לחזרתו של מסחר ה-Carry Trade כשהיין נחלש לשפל של 6 שבועות אל מול הדולר והאירו רושם רווחים נאים.

בנוסף, ספקולציות כי טוקושי פוקוי נגיד הבנק המרכזי היפני עשוי לבצע הורדת ריבית לראשונה מזה 6 שנים טרם יסיים את תפקידו, הביאו להתרחבות ההפסדים על היין. הדולר נחלש מעט אל מול האירו כשמשקיעים ממשים את הרווחים של הימים האחרונים.

ספקולציות כי שוק הדיור בארה"ב עדיין לא מיצה את התחתית, מחזקות את ההערכות כי הריבית בשנת 2008 עוד צפויה לרדת. משקיעים רבים עדיין סבורים כי הדולר ימשיך להיות פגיע בטווח הארוך. עם זאת, המסחר צפוי להיות דליל בימים הקרובים בעקבות תקופת החגים הנוצרית. הסוחרים יסתמכו בעיקר על הפן הטכני של המסחר אך לא מן הנמנע שיתרחשו מהלכים נרחבים על אף הנפח הדליל.